دبیرکل خانه پرستار گفت: با توجه به رسالت و اهمیت و نقش مجلس شورای اسلامی در قانونگذاری، حضور نمایندگانی از جامعه پرستاری در مجلس می تواند تاثیر بسزایی در رفع مشکلات مردم در نظام سلامت و جامعه پرستاری داشته باشد.

محمد شریفی مقدم در گفتگو با مهر افزود: با توجه به اینکه پرستاران بیشترین حضور را در کنار بیمار، همراه مردم دارند، بنابراین به عنوان مطلع ترین و یا به عبارتی درگیرترین افراد در خصوص درک مشکلات بهداشتی و درمانی مددجویان، بیماران و مردم هستند.

دبیر کل خانه پرستار گفت: از سوی دیگر یکی از راههای حل مشکلات مردم بستگی به برطرف شدن مشکلات جامعه پرستاری دارد و پرستار به عنوان مرکز دایره ای است که می تواند با نگرش سلامت محوری که دارد با حضورش در مجلس مشکلات بهداشتی و درمانی را ملموس تر منتقل و با رایزنی وایجاد نگرش مثبت توجه سایر نمایندگان و یا کمیسیونهای مربوطه را به سمت تصویب قوانینی در جهت رفع مشکلات مردم جلب کند.

شریفی مقدم گفت: در آستانه ثبت نام داوطلبان مجلس، از پرستارانی که این زمینه حضور را مساعد می بینند تقاضا داریم ثبت نام کنند.

وی افزود: قطعا جامعه بزرگ پرستاری کشور با حضور همه جانبه و با شرکت پرشور در انتخابات مجلس می توانند تعدادی کرسی در مجلس داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha