ترس از درد زایمان طبیعی و توصیفهای نادرست آشنایان، موجب می شود که مادران جوان گرایش بیشتری به عمل سزارین داشته باشند.

دکتر کلثوم دربندی، جراح و متخصص زنان و زایمان، با اشاره به اینکه نیمی از عمل های سزارین که در ایران صورت می گیرد غیر ضروری است، اظهار داشت: یکی از علتهای گرایش مادران به سمت سزارین، ترس از درد زایمان طبیعی است.

وی تصریح کرد: در واقع هیچ ضرورت پزشکی از جهت سلامت مادر یا جنین برای انجام عمل سزارین وجود ندارد و تنها بر اساس اختیار شخص، این عمل صورت می گیرد.

این جراح و متخصص زنان و زایمان، در اشاره به خطراتی که سزارین می تواند برای سلامت مادر و جنین به وجود بیاورد، گفت: نوزادان سزارینی، تا 4 برابر بیشتر از سایر نوزادان در معرض خطر نارس بودن قرار داشته و احتمال می رود به بخش مراقبت های ویژه نوزادان منتقل شوند.

دربندی، با هشدار نسبت به عوارض و خطراتی که سزارین در پی دارد، افزود: مطالعات نشان می دهد انجام عمل سزارین می‌ تواند تا 4 برابر خطر مرگ مادران را افزایش دهد.

وی تاکید کرد: اصولا سزارین برای مادرانی توصیه می شود که حاملگی پرخطری را تجربه کرده و سابقه چند سال نازایی دارند و یا اینکه از مسمومیت حاملگی رنج می‌ برند و فشار خون بالا دارند.

این جراح و متخصص زنان و زایمان، عدم اطلاع رسانی شفاف و دقیق را یکی از دلایل اصلی در گرایش زنان باردار به استفاده از روش سزارین دانست و گفت: ترس از دردهای زایمان طبیعی و توصیف هایی که از دوستان و آشنایان در رابطه با زایمان طبیعی شنیده می‌شود، موجب می گردد که مادران جوان به سمت سزارین گرایش بیشتری داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha