کاشت مو از جمله عمل های زیبایی است که مراکز انجام آن و رعا یت بهداشت و تخصص پزشک مربوطه در انجام این عمل زیبایی از اهمیت خاصی برخوردار است. با دکتر میر هادی عزیز جلالی در رابطه با شرایط مراکز کاشت مو گفت و گویی انجام شد که در پی می اید:.

کاشت مو باید در مکان بهداشتی و زیر نظر وزارت بهداشت صورت گیرد

 با توجه به اینکه شنیده ایم که کاشت مو نیازی به بیهوشی ندارد آیا قبل وبعد از عمل مراقبت خاصی نیاز ندارد؟
قبل از عمل احتیاج به آزمایشات مخصوص است . با توجه به اینکه بعضی از داروها ممکن است بیمار را خواب آلود کند حتما باید  بعد از عمل  فشار و نبض بیمار کنترل شود و از حال عمومی او اطمینان حاصل کرد تا او را مرخص نمائیم. .
    اخیرا شنیده ایم که وزارت بهداشت دستورالعملی در مورد کاشت مو داده است آیا این مجوز مربوط به تخصص خاصی می شود؟
فرد جراح باید متخصص پوست و مو و یا جراحی سر و گردن باشد . درگذشته  بودند کسانی مانند دندان پزشکان تجربی که تحصیلات لازم را نداشتند اما میتوانستند بعضی از کارها را انجام دهند اما به هر حال باید وضعیت بهداشت روز به روز بهتر شود و افرادی مانند متخصصین پوست و مو که کاشت مو جز دروس انها می باشد و اطلاعات کاملی از این امر دارند این کار را انجام دهند.
        آیا تخلفات در تبلیغات با توجه به صحبتهای ذکر شده توسط سازمانی بازرسی می گردد؟
تبلیغات باید حتما زیر نظر سازمان نام پزشکی باشد و توسط این نهاد نظارت شود
پزشکان یا پیراپزشکان که مدرک عضویت انجمن بین المللی کاشت مو دارند ویا در تبلیغات بصورت گسترده با آنها مواجه ایم , مجاز به پیوند مو هستند واصولا چه مراکزی مجاز به پیوند مو هستند؟
عضویت در انجمن و یا نهاد دلیلی بر این نیست که آن فرد علم انجام کاری را داشته باشد. مثلا ممکن است فردی به عضویت انجمنی در بیاید و ماهانه مبلغی هم بدهد  تا بتواند مثلا از مجله آن انجمن استفاده کند یا شخصی در کنگره ای شرکت کند اما به ارزش علمی او افزوده نشود و او در آن کنگره فقط شنونده باشد. پس عضویت در انجمن جز مدارک علمی محسوب نمیشود و حتما هر شخصی که مدرکی دارد باید آن را به قسمت ارزشیابی وزارت بهداشت داده تا به فارسی ترجمه شده و تعیین ارزشیابی شود.
هیچ مدرکی به زبان خارجی معتبر نیست و امکان تقلبی بودن آن هست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha