شاید صحبت کردن در مورد این موضوع خیلی سخت و آزاردهنده باشد و از نظر شما پرداختن به آن امری غیر ممکن . اما بهتر است حقیقت را فراموش نکنیدکه از آنجا که این موضوع نقش حیاتی و پایه درکیفیت و بقای زندگی زناشویی شما دارد ، پس بهتر است قبل از رسیدن به نقطه بحرانی و ناامید کننده بادیدی باز به این مسئله نگاه کنید و صادق باشید . همه ما دوست داریم که زندگی زناشویی ما با گذشت زمان رونق خود را حفظ کند و هر روز بیشتر از روز قبل صمیمت و محبت همسر خود را شاهد و ناظر باشیم. اما این به شرط آن است که کمی درمورد روابط خود تجدید نظر کنیم و به کیفیت آن بیاندیشیم . در ادامه بعضی از اشتباهات رایج بانوان در ارتباط زناشویی و نزدیکی با همسرانشان پرداخته می شود و راه حل و پیشنهاد مناسب ارائه می شود . امید است که بعد از خواندن مقاله و با کمی تامل و همت شاهد تغییر و رضایت بزرگ در زندگی خود باشید.


1-    چرا شما پیشگام نمی شوید! چرا تصور می کنید که شما در ارتباط و نزدیکی با همسرانتان تنها نقش دوم و تابع را باید بازی کنید. چرا تصور می کنید که اگر میلی وجود دارد تنها باید از طرف آنها بروز پیدا کند و شما  پاسخ دهید. بسیاری از مردان تصور می کنند که این پیشگامی همیشگی از طرف آنها به این معناست که همیشه شما میل کمتری در این زمینه دارید. همین امر به مرور زمان تردید آنها را برای نزدیک شدن به شما بیشتر می کند و متعاقب آن از دریافت بزرگترین هدیه عشق محروم خواهید شد. بهتر است این مرتبه شما نیز محبت و اشتیاق خود را با پیشگام شدن در این زمینه نشان دهید. هیچ گاه تصور نکنید که ممکن است ترد شوید و یا تقاضای شما رد شود. مطمئن باشید که همسر شما به قدر کافی سورپریز و هیجان زده خواهد شد و بعلاوه خود شما تجربه ای جدید از این رابطه را لمس خواهید کرد که بی تردید جالب خواهد بود.
2-     در مورد ظاهر خود نگران نباشید. فکر کردن در مورد اینکه در طول فرآیند امیزش و نزدیکی ممکن است چگونه به نظر برسید سبب می شود که از درک و دریافت لذت آن محروم شوید.  به شما توصیه می کنم که هیچ گاه در این لحظه های ناب و غیر قابل بازگشت به چربی بد فرم شکم خود فکر نکنید و یا بابت آرایش صورت خود نگرانی به دل راه ندهید.فقط روی فعالیت خود متمرکز شوید و سعی کنید لذت باید و شاید را با تمام وجود دریافت کنید. همسران شما دوست دارند که در حین نزدیکی شما خود را کاملا رها کنید. داشتن اشتیاق ، انرژی و علاقه و تفکر منعطف در این رابطه برای مردان از هر چیز دیگری ارزشمندتر است.

3-    تصور نکنید که امیزش و نزدیکی برای مردان امری ساده و سطحی و بی ثبات است. برعکس برای بسیاری از مردان آمیزش و نزدیکی فعالیت بسیار مهمی به حساب می آید، پس ارزش آن را از نظر مردان کم تصور نکنید. در حقیقت بیش از 50 % زنان و 52% از مردان بعد از یک مرتبه نزدیکی و تجربه کردن آن به فکر دوام و بقای ارتباط خود خواهند بود. پس مطمئن باشید که مردان نیز افرادی رمانتیک خواهند بود. بهتر است تا اینجا دو اشتباه بسیار رایج را مرور کنیم. اینکه مردان اصلا رمانتیک نیستند و این که زنان هیچ علاقه ای به آمیزش و نزدیکی ندارند.

4-     تصور نکنید که همیشه مردان آماده  و مشتاق آمیزش هستند.مطمئنا بسیاری از پسران نوجوان در هر زمان آماده و مشتاق آمیزش هستند ولی مردان نه.فشار ناشی از مسائل زندگی نظیر کار ، خانواده و هزینه ها سبب می شود که میل و اشتیاق آنها در کل کاهش یابد. شاید این موضوع از نظر زنان باور نکردنی باشد و این عدم علاقه گه گاه به آمیزش را امری مختص خود می دانند و این اشتباه است. مشکل بزرگ در این رابطه زمانی اهمیت می یابد که زنان تصور می کنند عدم حوصله از جانب آنها برای آمیزش موقتی است و ربطی به علاقه آنها به مردانشان ندارد و آنها همچنان مردان خود را دوست دارند ولی اگر مردی در این رابطه اظهار بی حوصلگی کند سریعا تعبیر به عدم علاقه وی می کنیم. اینکه دیگر ما را دوست ندارد . در حالیکه او فقط در حال حاضر علاقه و حوصله ای برای آمیزش و نزدیکی ندارد .

5-     چرا همسرانتان را راهنمایی نمی کنید. بهتر است بدون رودربایستی و کاملا صریح در مورد آنچه که در این رابطه دوست دارید و یا نه صحبت کنید. این بهترین راهی است که می توانیم به لذت و رضایت شاید و باید دست یابیم .هیچ مردی نمی تواند بدون راهنمایی همسر خود رضایت او را در این رابطه جلب کند.اجازه دهید که او بداند شما به چه چیز علاقه دارید.مردان خیلی دوست دارند که رضایت شما را شاهد باشند.

6-     اگر به شما پیشنهاد تازه ای می دهند ناراحت نشوید. بعد از مدتی که از ارتباط زن و مرد می گذرد این امری طبیعی است که برای ایجاد تنوع امری تازه پیشنهاد شود. این که مردان مایل به انجام کاری جدید هستند و یا تجربه ای تازه به این معنا نیست که آنها از شما  و زندگی خود دیگر راضی نیستند. هرگز این پیشنهاد جدید را به خود ربط ندهید. در ثانی شما مجبور نیستید که هر آنچه که همسرتان پیشنهاد می کند بپذیرید. اگر این پیشنهاد تازه برای شما غیر معقول و غیر جالب و ناراحت کننده به نظر رسید خیلی راحت و صریح بگویید و او را متقاعد کنید.البته بهتر است کاملا صمیمانه و از روی محبت احساس خود را بیان کنید. و اگر این امر تازه تنها به دلیل تازگی برای شما چندان سهل نیست بیش از اندازه خود را درگیر آن نکنید. اجازه دهید بداند که شما به زمان بیشتری نیاز دارید.

تهیه شده در گروه ترجمه سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha