رییس بخش اورژانس مركز درمانی كودكان مفید با اشاره به تروماهای ترافیكی اطفال از جمله حوادث حین موتورسواری، اظهار داشت: برای كاهش میزان بروز ترومای اطفال، برخورد اداره راهنمایی و رانندگی با موتورسیكلت‌های دارای ترك‌نشین كودك الزامی است.

دكتر بیژن حاتمیان در گفت وگو با ایسنا، اظهار كرد: آسیب‌هایی كه در اثر موتورسواری برای كودكان حادث می‌شود عمدتا شامل شكستگی اندام، استخوان دنده و ضربه به جمجمه منجر به خونریزی مغزی است.

وی در ادامه توضیح داد:‌همچنین برای كودكانی كه در خودروهای شخصی از صندلی مخصوص استفاده نشده، تروما به شكم و متعاقب آن پارگی طحال، كبد و در نهایت خونریزی داخلی بروز می‌كند كه در صورت تشخیص دیرهنگام، جان كودك را تهدید می‌كند.

رییس بخش اورژانس مركز درمانی كودكان مفید، سقوط از بلندی و ضربه به سر حین بازی را از دیگر علل تروما در اطفال برشمرد و یادآور شد: در فصول گرم سال به علت عدم رعایت نكات ایمنی در مراكز تفریحی، سقوط كودكان از وسایل بازی به ترومای سر منجر می‌شود.

دكتر حاتمیان با بیان این كه استانداردسازی مراكز تفریحی و استفاده از مواد ضربه‌گیر در كف مراكز بازی در كاهش میزان بروز تروماها در كودكان موثر است، افزود: تروما در هر سنی می‌تواند مرگبار باشد.

وی با بیان این كه از دیگر علل بروز تروما در منازل، سقوط كودك از دست پدر و مادر است در خاتمه از والدین خواست كه از پرت كردن كودك به بالا جدا خودداری كنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha