در حالی كه 8 افغانی به دلیل خوردن یك شتر بیمار مردند، كارشناسان بهداشتی حدس می‌زنند كه علت مرگ آنها ابتلا به سیاه زخم بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، این اتفاق در استان جنوب غربی نیمروز رخ داد كه در بین قربانیان دو زن و یك كودك نیز بودند.

دكتر عبداله فهیم مشاور وزارت بهداشت افغانستان ضمن بیان این مطلب اظهار داشت كه 10 نفر دیگر نیز به این بیماری مبتلا شده‌اند.

فهیم گفت: تا زمانی كه جواب آزمایشات بدست نیاید، نمی‌توان به طور قطع علت مرگ این افراد را سیاه زخم اعلام كرد كه البته تكمیل جواب آزمایشات تا دو روز آینده طول خواهد كشید.

این اتفاق از زمانی آغاز شد كه دو مرد در یك منطقه دور افتاده از جنوب غرب افغانستان و در امتداد مرز ایران تلاش كردند یك شتر بیمار را به فروش برسانند.

هیچ كس شتر را خریداری نكرد و این دو مرد در عوض آن را كشته و گوشت آن را بین خانواده‌های نیازمند تقسیم كردند.

خود این دو مرد اولین قربانیان بودند كه گوشت شتر را پختند و 12 ساعت بعد مردند. سپس تعدادی از خانواده‌هایی كه گوشت را پخته بودند، قربانیان بعدی بودند.

مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا اعلام كرده است؛ سیاه زخم یك بیماری عفونی مزمن است كه در حیوانات وحشی و خانگی مانند گاوها، گوسفند‌ها، بزها و شترها بروز می‌كند.

این بیماری هم چنین در شرایطی كه انسان با حیوانات آلوده یا میكروب بیماری در قالب سلاح‌های شیمیایی تماس داشته باشد به انسان نیز منتقل می‌شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha