رییس انجمن علمی باروری و ناباروری با اشاره به مراجعه كمتر از 5 درصد مبتلایان به اختلالات جنسی به مراكز درمانی، هشدار داد: اقدامات درمانی مراكز غیر مجاز ممكن است در دراز مدت، موجب از دست رفتن توانایی جنسی فرد به طور كامل شود.

دكتر محمدرضا نوروزی در گفت وگو با ایسنا افزود: مراكز درمان اختلالات جنسی باید استاندارد بوده و مورد تایید وزارت بهداشت باشند.

كمتر از 10 مركز علمی درمان اختلالات جنسی در كشور وجود دارد

بهبود 70 تا 80 درصدی بیماران از طریق مراجعه به مراكز درمانی

وی، تعداد مراكز علمی و مورد تایید وزارت بهداشت را كمتر از 10 مورد برشمرد و اظهار كرد: البته بر اساس برآورد متخصصان، باید به ازای هر یك تا دو میلیون زوج یك مركز درمان اختلالات جنسی در كشور وجود داشته باشد.

وی خاطر نشان كرد: افراد مبتلا به اختلالات جنسی می‌توانند با مراجعه به مراكز درمانی علمی، 70 تا 80 درصد بهبود یابند.

20 تا 30 درصد مردان و بیش از 40 درصد زنان، مبتلا به اختلالات جنسی هستند

رییس انجمن باروری و ناباروری اعلام كرد: 20 تا30 درصد مردان به اختلالات توانایی جنسی مبتلا هستند. این در حالی است كه پیش‌بینی می‌شود، بیش از 40 درصد زنان نیز از ناتوانی جنسی رنج می‌برند.

نوروزی تصریح كرد: البته به نظر می‌رسد، اغلب زنان به دلایل روانی، مبتلا به اختلالات جنسی باشند.

بسیاری از افراد اختلالات جنسی را پنهان می‌كنند

وی از سوی دیگر اظهار كرد: در حالی كه اختلالات جنسی مشكلات جنسی بسیاری از زوج‌ها را تشكیل می‌دهد،‌اما به نظر می‌رسد بسیاری از این افراد مشكلات خود را در این زمینه پنهان می‌كنند.

رییس انجمن باروری و ناباروری یكی از علل بروز این مشكل را اطلاع رسانی ضعیف در مورد اختلالات جنسی و نحوه درمان این گونه اختلالات عنوان و اضافه كرد: بنابراین باید رسانه‌ها با اطلاع رسانی بیشتر، افراد جامعه را با این مسائل آشنا كنن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha