سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89311

امروزه سوراخ کردن بخش هایی از بدن به منظور آویزان کردن زینت آلات در مردان و زنان رایج شده است. بخش های زیادی از بدن قابل سوراخ شدن می باشد و مشکل خاصی نیز پیش نمی آید. شایع ترین نقطه ، نرمه گوش می باشد که برای نصب گوشواره انجام می شود و بدون بروز هیچ مشکلی بخش سوراخ شده ترمیم می شود. در حالیکه سایر بخش های غضروفی گوش در صورت سوراخ شدن ، دیرتر ترمیم شده و ممکن است مبتلا به عفونت نیز شود.

 از جمله نقاط دیگر بدن که اغلب سوراخ می شود عبارتنداز دهان، زبان، بینی، محل ابرو، ناف و محل عضو تناسلی. سوراخ کردن هر نقطه از بدن زمان خاصی برای ترمیم شدن دارد و حتی مشکلات بالقوه مخصوصی نیز به همراه دارد.
در اغلب موارد درمان های خانگی می تواند سرعت ترمیم و بهبود را افزایش دهد و مانع از بروز مشکلات جدی گردد . در ابتدا به دلیل سوراخ شدن محل، تورم خفیفی حاصل می شود . زیرا مقدار بیشتری خون جهت ترمیم در محل حضور می یابد.
از جمله مشکلات رایج مربوط به سوراخ کردن نقاط مختلف بدن عبارتند از:

1-    عفونت محل و حتی ریسک بروز عفونت در صورت داشتن سایر مشکلات سلامتی افزایش می یابد.
2-    عفونت دهان و یا لب می تواند صحبت کردن ، جویدن و بلع غذا را دچار مشکل نموده و حتی تورم ناشی از این کار راه گلو را مسدود می کند.
3-    عفونت نیپل(نوک) پستان می تواند بافت پستان را زخم نموده و توانایی شیردهی بعدی را محدود کند.
4-    عفونت ممکن است جدی شده و سراسر بدن را فرا گیرد.
5-    شکاف و پارگی پوست به طورکلی می تواند منجر به بروز زخم شود.
6-    مشکلات مربوط به بروز حساسیت نسبت به زینت آلات آویزان شده در محل . در این مورد بهتر است جواهراتی را استفاده کنید که مخصوص همان محل می باشد. از جمله فلزات بدون خطر و قابل استفاده عبارتند از تینانیوم، طلا، استیل، پلاتین و نیوبیوم ضد زنگ که قابل استفاده در محل تازه سوراخ شده می باشد.
7-    جواهراتی که در محل دهان و لب استفاده می شود می تواند منجر به شکستگی و تخریب دندانها شود. بیماری لثه ، مشکل جویدن و بلع  نیز از دردسرهای دیگر می باشد. حتی ممکن است جواهرات این بخش به مرور شل شده و ناخودآگاه بلعیده شود .
8-    جواهراتی که در محل ناف آویزان می شود ممکن است به لباس گیرکند و موجب کشیدگی محل و بروز زخم شود. ترمیم سوراخ این بخش از بدن تقریبا یکسال به طول می انجامد.
9-    جواهراتی که به محل اندام های تناسلی آویزان می شود می تواند به خود فرد و شریک جنسی وی آسیب رساند. حتی می تواند منجر به سوراخ شدن کاندوم گردد و در این صورت امکان حاملگی و یا انتقال بیماری های خاص امکان پذیر است. ایجاد سوراخ در محل آلت تناسلی مردان ، قابلیت نعوظ آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.
10-    آسیب به رگ ها و اعصاب زیر پوست امکان پذیر است.
11-    اگر فرآیند استریل کردن حین سوراخ نمودن بدن انجام شود، منجر به بروز مشکلات جدی و تهدید کننده می شود. شایع ترین بیماری های قابل سرایت از این طریق هپاتیت B,C ، سل، سیفلیس، و ایدز می باشد. امکان عفونت های خونی نیز وجود دارد.
به همان نسبت که این کار پر از دردسر می باشد و می تواند زیبایی مورد نظر را تحت الشعاع قرار دهد تنها کافی است که اگر اقدام  به این کار کرده اید و اکنون از کرده خود پشیمان هستید ، با خارج کردن جواهر از محل  و مراقبت از آن ، عضو را به حالت اول بازگردانید و برای همیشه از این مشکلات احتمالی در امان باشید.




تهیه شده در گروه ترجمه سلامت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha