دکتر دبیریان -عضو کمیته سلامت دام فدراسیون بین المللی شیر- اظهار داشت:این راهنما با مشارکت اعضاءکمیته های دائمی سلامت دام و مدیریت دامداری و نیز نمایندگانی از سازمانهای بین المللی فائو و سازمان (OIE&FAO) دامپزشکی تهیه شده است.

روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران "پگاه" اعلام کرد،در  راهنمای آموزشی فدراسیون بین المللی شیر در خصوص تاثیر رفاه مناسب دام در تولید و فرآوری شیر از جنبه های کمی و کیفی توضیحاتی ارائه شده است . و هدف از تدوین این جزوه ترویج فرآیند اجرایی مناسب و بهبود زمینه های بهینه سازی شرایط رفاهی و آسایشی دام در سطح جهانی با توجه به اهمیت آن در تولید شیر میباشد.

وی در خصوص اعضاءتیم تخصصی گفت:کشورهایی نظیرجمهوری اسلامی ایران، فرانسه ،کانادا،استرالیا ،دانمارک،فنلاند،هند ، در تهیه این جزوه مشارکت داشته اند و با توجه به کاربردی بودن آن در کنگره بین المللی برگزار شده در کشور مکزیک مطرح ومورد توجه بسیاری از حضار قرار گرفت.


دکتر دبیریان همچنین اظهار داشتند که  این مشارکت موفقیت خوبی برای کشور ما در سطح جهانی محسوب گردیده و ارزش ها ی علمی و تخصصی کارشناسان جمهوری اسلامی ایران را بیش از پیش در سطوح جهانی مطرح مینماید. 


این عضو کمیته سلامت دام فدراسیون بین المللی شیر در ادامه در خصوص محتوای این راهنما اشاره به فاکتور های مهمی از قبیل :


-تغذیه و آب(وضعیت تشنگی و گرسنگی دام) شرائط محیطی(سالن شیر دوشی و..)
- نحوه پرورش دام(عدم استرس به دام ؛ شرائط حمل و نقل دام و..)و مدیریت سلامت دام(مدیرت مناسب دامداری و جلوگیری از بیماری هایی نظیر لنگش) در تولید شیر و نیز کیفیت مناسب آن نمودند. 


این جزوه برای دامداران محترم و نیز کارخانجات فراورده های لبنی بسیارمفید و کاربردی می باشد وانشاءا... پس از ترجمه در اختیار اتحادیه دامداران و انجمن های صنایع لبنی و سایر ارگان های ذیربط قرار خواهد گرفت .


همچنین وی در ادامه به مشارکت جمهوری اسلامی ایران در تجدید نظر لغتنامه تخصصی اشاره نموده و اظهار داشتند که MASTITISخوشبختانه تمام نقطه نظرات ما مورد موافقت قرار گرفته است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha