کمیته سلامت مجمع تشخیص مصلحت نظام درصدد انتقال بندهای بهداشتی محقق نشده برنامه چهارم توسعه کشور به برنامه پنجم است.

علی باغبانیان درگفتگو با خبرنگار سلامت نیوز افزود: با توجه به اینکه در برنامه چهارم توسعه کشور طرح های بهداشتی کامل و خوبی تعریف شده بود که در صورت محقق شدن آنها بسیاری از چالش های بهداشتی کشور رفع می شود بنابراین تصمیم گرفتیم بندهای محقق نشده این برنامه را به برنامه پنجم کشور منتقل کنیم.
وی بیان داشت: درحال حاضر سیاست های کلی برنامه پنج ساله کشور توسط کارشناسان، مسئولین و وزارتخانه ها تدوین شده و به رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده که هم اکنون محرمانه است و نمی توان به طور کامل درمورد ان توضیح داد.
قائم مقام مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: براساس یپش بینی های صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه کشور و درراستای اجرای چشم انداز بیست ساله کشور که باید ایران به مقام اول سلامت درمنطقه برسد، درحالت خوشبینانه سرانه درمان را برای هر ایرانی در ماه، پنج هزار تومان تعریف کردیم.
وی با اعلام اینکه درحال حاضر ایران با کشورهای همجوار خود از نظر سرانه درمان فاصله بسیار زیادی دارد که تعدیل کردن آن و رسیدن به آنها زمان زیادی می برد اظهارداشت: هم اکنون ده میلیون نفر از جمعیت روستاییان کشور تحت پوشش بیمه نیستند و این درحالی که بسیاری از داروها از محدوده حمایت بیمه ها خارج شده است.
قائم مقام مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از کودکان کشور از قد و وزن مناسب برخوردار نبودند و نسبت به کشورهای همجوار درحد متناسب نبودند دربرنامه چهارم توسعه کشور اقدامات چشمگیری در این راستا انجام شد.
وی با اعلام اینکه در برنامه چهارم توسعه کشور درزمینه تبلیغی و آموزش ، تغذیه و تعرفه های درمانی  برنامه های موفقی به اجرا در آمد گفت: با توجه به آمار بالای نارضایتی مردم از وضعیت و نحوه پذیرش اورژانس ها از بیماران و کمبود پایگاه ها طرح های موفقی تعریف و عملیاتی شد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha