براساس تحقیقات انجام شده دراصفهان، مشخص شد که جوانان این شهر بالاترین آمار ابتلا به بوی بد دهان را به خود اختصاص داده اند.

عضو انجمن بین المللی تحقیقات بوی دهان درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز  گفت: بر پایه آخرین سرشماری 06/73 درصد از جمعیت استان اصفهان را جوانان زیر 40 سال تشکیل می دهند که این مسئله می توان دلیل موجه بر بالا رفتن آمار ابتلا به بوی بد دهان در بین جوانان اصفهانی باشد.

 علی رضا طالبیان با اعلام اینکه این یافته تحقیقاتی با یافته های سایر کشورها اختلاف های زیادی دارد اظهار داشت: درحال حاضر بوی بد دهان بیشتر دربین میانسالان آمریکایی و ژاپنی شایع است.

عضو انجمن بین المللی تحقیقات بوی دهان، افزود: طی بررسی های صورت گرفته برروی پرونده 222 مراجعه کننده به نخستین کلینک درمانی بوی دهان کشوردراصفهان، مشخص شد که 1/62 درصد از مراجعه کنندگان به این کلینک درمانی، مردان مجرد و تنها 5/44 درصد را متاهلین تشکیل می دهند.

 وی تصریح کرد: درحال حاضر بیشتر مراجعه کنندگان به کلینک درمانی بوی دهان درکشورهای ژاپن، آمریکا، کانادا و اتریش را زنان تشکیل می دهند و این درحالی است که فقط 4/46 درصد از کل مراجعه کنندگان را درهش اصفهان زنان تشکیل دادند.

 طالبیان درتشریح مقاله ای که توسط دندانپزشکان اصفهانی در مجله انگلیسی تحقیقات بازدم در سال 2008 به چاپ رسیده است خاطر نشان کرد: متوسط سن زنان و مردان مراجعه کننده به کلینک درمان بوی دهان کشور، 1/32 سال است و این درصورتی است که در کشورآمریکا و ژاپن بوی دهان بیشتر در میان سالی شایع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha