برای نخستین باردراصفهان، به منظور افزایش موفقیت در درمان،حساسیت سلول های سرطان سنگ فرش سروگردن و سرطان روده بزرگ با داروهای شیمی درمانی مورد بررسی قرار می گیرد.

 مسئول تحقیقات شرکت حکیمان شرق اصفهان درگفتگو با خبرنگارسلامت نیوز، با اعلام این خبر اظهار داشت:به منظور سنجش مقاومت فرد بیمار درمقابل داروهای شیمی درمانی درقالب طرح پژوهشی، تاثیر کل داروهای شیمی درمانی برروی سرطان سنگ فرش سرو گردن و روده بزرگ مورد آزمایش قرار گرفت.

نوشین میر خشری ادامه داد: به علت تشخیص مقاومت فرد بیمار در مقابل داروهای شیمی درمانی، سلول های سرطان فرد بیمار جداشده و دریک محیط آزمایشگاهی با انواع داروهای شیمی درمانی مورد آزمایش قرار می گیرد که پس از نشان دادن مقاومت درمقابل یکی از این داروها، آن دارو از لیست درمان حذف می شود.

وی تسریع دردرمان بیماران، افزایش عامل موفقیت دردرمان و کاهش عوارض شیمی درمانی دراین بیماران از مزایای این روش درمان دانست و گفت: درحال حاضر نوشتن طرح پژوهشی به اتمام رسیده و به مصوبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده است.

مسئول تحقیقات شرکت حکیمان شرق اصفهان درحالی از رسیدن این طرح به مرحله اجرا و کاربروی بیماران سرطانی خبرداد که هم اکنون پزشکان و بیماران سرطانی به این روش درمان بی اعتماد و از درمان با این روش خودداری می کنند.

وی با بیان اینکه هم اکنون از هشت نوع داروی شیمی درمانی دراین طرح تحقیقاتی استفاده شده است اظهارداشت: درحال حاضر انوع مختلفی از داروهای شیمی درمانی وجود دارد که درحال حاضر بیماران سرطانی با چند  نوع از این داروها به صورت سلیقه ای و بدون توجه به مقاومت فرد سرطانی به این نوع دارو درمان می شدند.

میرخشری با بیان اینکه بیماران سرطانی و پزشکان باید به صورت تجربی به مزایای این روش درمان برسند، گفت: بیماران سرطانی هم اکنون به صورت روتین از داروهای شیمی درمانی استفاده می کنند که این مسئله باعث ایجاد مشکلات اجرایی دراستفاده از این روش درمانی شده است.

وی با اشاره به علت انتخاب این دو سرطان عنوان کرد: سرطان سنگ فرش سرو گردن به خاطرنبود اطلاعات کامل درمورد این نوع سرطان در جامعه پزشکی وجود ندارد و به علت اینکه تحقیقات نادری دراین زمینه انجام شده، مورد بررسی قرار گرفت و این درحالی است که سرطان روده به خاطر شیوع بالا و همه گیری  آن  درجامعه انتخاب شده است.

مسئول تحقیقات شرکت حکیمان شرق اصفهان گفت: درسطوح پوششی سرو گردن افراد نوعی سلول به نام سلول سرو گردن وجود دارد که به علت های مختلف از جمله نورآفتاب و سیگار کشیدن به صورت تمایز نیافته ای شروع به تکثیر می کنند و باعث ایجاد سرطان سنگ فرش سرو گردن می شوند.

گروه خبرسلامت نیوز- خبرنگار: عاطفه قلع ریز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha