سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89395

یک مطالعه جدید ارتباط بین مصرف ماهی توسط زنان باردار و تاثیر آن بر روی امتیاز مربوط به تست ادراکی کودک و مهارت های حرکت های جنبشی ظریف در سن سه سالگی را نشان می دهد.

در این تست کودکان مربوط به مادرانی که در طول دوران بارداری بیش از دو وعده در هفته ماهی می خوردند امتیاز بیشتری در زمینه پذیرش کلمات جدید ،تجسم فضایی،جنبش بصری و مهارتهای حرکت جنبشی ظریف کسب نمودند.
این نتیجه بسیار می تواند ارزشمند باشد زیرا مهمترین زمان برای رشد مغز قبل از تولد است. تقریبا تمام یاخته های عصبی انسان در سه ماهه دوم بارداری کامل می شود.درست زمانی که فرآیند بحرانی ایجاد ارتباط صحیح درونی اتفاق می افتد.
تفکر ، رفتار و توانایی ادراکی نتیجه عملکرد مغزی است. بنابراین هر نوع ناهنجاری در رشد مغزی در طرز تفکر ، رفتار  ادراک ما تاثیر می گذارد.
و اما چرا ماهی؟ماهی سرشار از اسید چربی به نام امگا 3 است، که ماده ای حیاتی برای عملکرد مغز است. البته خوردن ماهی در دوران بارداری می تواند زیانبار نیز باشد . زیرا ماهی می تواند منبع جیوه باشد که اثر تخریبی بر رشد مغز دارد. د رحقیقت کودکانی سه ساله ای متولد شده از مادران با درصد جیوه بالا امتیاز کمتری از تست ذکر شده کسب کرده اند. ماهی های با طول عمر زیاد و بزرگ مثل ماهی تونا و نیزه ماهی که از ماهی های دیگر تغذیه می کنند بیش از سایر ماهی ها حاوی این سم می باشند. اما خوراک های دریایی با درصد جیوه پایین ، مناسب برای رشد مغزی عبارتند از میگو، سارمین و  ماهی آزاد با نام سالمون.

گروه ترجمه سلامت نیوز-مترجم:فاطمه زرمهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha