سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89401

- نوشیدن چایی در صبح : چایی داغ می تواند خطر ابتلا به سرطان کلیه را تا 15 درصد کاهش می دهد. 2- داشتن خواب کافی: خواب زیاد یا برعکس کم خوابی می تواند عامل مرگ باشد. طبق یک مطالعه انجام شده در انگلیس مشخص شده است که خواب بیش از 9 ساعت یاکم تر از 6 ساعت درشب خطر مرگ زودرس ناشی از هر دلیلی را دو برابر می کند . پس بهتر است 7 تا 8 ساعت در شب بخوابید...

3-  بعد از شست و شوی دست به سراغ لنز چشمان خود بروید: دست زدن به لنز چشم بدون شست وشوی کافی دست می تواند چشم ها را در معرض عفونت های باکتریایی قرار دهد.
4- مصرف سرکه ، باعث حفظ لاغری و از بین بردن چربی اضافی می شود: پلی فنول موجود در این ترکیب باعث از بین رفتن چربی و حفظ لاغری میشود.
5- نشستن و استراحت کردن: قرار گرفتن و نشستن در زاویه 90 درجه باعث فشار آمدن بر ستون فقرات می شود. زاویه  مناسب برای صندلی هنگام استراحت بهتر است دارای  زاویه 45درجه از زاویه  عمودی باشد.
6- قدرت دفاعی بدن خود را افزایش دهید: مطالعات نشان می دهد مصرف روزانه 400IU(واحد جهانی) ویتامین D  خطر مرگ زودرس را تا 7% کاهش می دهد.
7- از اسپری استفاده نکنید: استفاده از اسپری های شست وشو دهنده خانگی حتی یکبار در هفته خطر ابتلا به حملات آسم را تا 76% افزایش می دهد . پس سعی کنید تا حد ممکن از این مواد اجتناب کنید.
8- سعی کنید کلم بروکلی را به صورت بخارپز آماده کنید.
طبق مطالعه انجام گرفته مشخص شده که مصرف بروکلی به صورت بخار پز مقدار glucosinolate (ترکیباتی مهم در مبارزه با سرطان) را تا 30% افزایش می دهد. جوشاندن بروکلی در آب این مقدار را کاهش میدهد.

گروه ترجمه سلامت نیوز-مترجم:فاطمه زرمهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha