سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89408

اگر چهلمین بهار زندگی خود را جشن گرفته اید اما در این بین ممکن است از اینکه متابولیسم بدن شما مثل قبل کامل نیست دچار تردید شوید. حق با شماست؟! سوخت کالری با افزایش سن کاهش می یابد. اما یک خبر خوب هم وجود دارد و آن اینکه شما بیش از آنکه فکر می کنید کالری مصرف می نمایید.

 تحقیقات ثبت شده در مجله امریکایی تغذیه بالینی نشان داد که چه مقدار کالری توسط زنان  با حدود سنی 40، 50 و 60 در هر روز مصرف می شود. بر طبق این مطالعه مردان با سن 40 تا 69 سالگی در حدود 2900 کالری مصرف می کنند و زنان با همان رده سنی در حدود 2300 کالری  روزانه مصرف می نمایند که البته متوسط این مقدار بسیار وابسته به قد، وزن، و فعالیت های بدنی نیز هست. این مقدار را اگر با سطح واقعی تغذیه مقایسه کنید به نظر تعجب انگیز باشد که تاکید می کند به طور متوسط هر فرد به حدود 2000 کالری در روز نیاز دارد. این مقدار ممکن است توسط فردی که رژیم غذایی معینی را دنبال می کند و مقدار کالری برنامه غذایی او در حدود 1500 تا 1200 کالری است صرفا زایل و بیهوده باشد. اما مقدار تقریبی مناسبی است که نشان می دهد چه مقدار انرژی افراد در این رده سنی مصرف می کنند . رهبر گروه تحقیقاتی خانم جنت توز و همکارانش ازیک وسیله برای اندازه گیری مقدار دی اکسید کربن تولید شده (که یک نشانه  واقعی از انرژی سوخته شده است) استفاده نمودند تا مقدار مصرف انرژی را در 450 نفر از مردان و زنان میانسال مورد مطالعه تعیین کنند. دلیل اینکه افراد در همه سنین میزان سوخت انرژی ار کمتر از مقدار واقعی تخمین می زنند این است که آنها فکر می کنند مواد کالری دار کمتری نسبت به آنچه مصرف  می کنند ، می خورند. اما زمانیکه میزان کالری تخمین زده می شود به گفته خانم توز عموم مردم تحت مطالعه میزان کالری مصرفی خود را یک سوم گزارش مید هند. این حقیقت یعنی ارتباط سن با کاهش متابولیسم ممکن است بیشتر برای افراد 60 سال به بالا مصداق داشته باشد. خانم توز می گوید طبق مطالعه ای دیگر در سن 60 سالگی ماهیچه ها کاهش می یابد یا به اصطلاح تحلیل می رود. به دلیل اینکه ماهیچه ها مرکز سوخت کالری است پس تحلیل ماهیچه ها برابر با سوخت کالری کمتر است. در این مطالعه میزان کالری سوخته شده روزانه در زنان و مردان سن 50 سال 4 تا 8 در صد بیشتر از میزان سوخت افراد در اواخر سن 60 سالگی است (مردان در سن 60 سال در حدود 2700 کالری و زنان 2200 کالری مصرف می کنند).
در حالیکه شرایط متابولیسم افراد آنقدر ها هم که تخمین زده می شود نگران کننده نیست اما شما نیاز دارید که با هوشیاری بیشتری وزن خود را با افزایش سن در حد ایده ال حفظ نمایید . شما ماهیچه های خود را با افزایش سن از دست می دهید اما انجام تمرینات بدنی قدرتی میتواند حجم قابل توجهی از آن را حفظ کند.
با تغییر میزان وزن خود تعیین کنید چقدر کالری نیاز دارید تا به این ترتیب به نقطه ایده ال مصرف انرژی برسید و اگر چنانچه دارای وزن مناسب هستید شرایط را حفظ کنید. و به محض افزایش وزن سریعا در جهت کاهش آن اقدام کنید. یک رژیم غذایی صحیح  ، طرح غذایی 28 روزه و یا یک برنامه خود نوشت صحیح به شما کمک می کند که هم وزن خود را کنترل نموده و هم میزان مصرف کالری خود را به طور صحیح کنترل کنید.

گروه ترجمه سلامت نیوز-مترجم:فاطمه زرمهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha