سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89417

به ظرف آجیل دیگران که نگاه میکنی هر کسی مشغول خوردن چیزیست اکثرا تخمه ها را جدا کرده یا مشغول خوردن پسته هستند اما در این میان فندق گویا مورد بیمهری بسیاری از هموطنان قرار گرفته است.مقادیر به جای مانده این ماده مغذی در ته کاسه ها نشان دهنده این موضوع است .شاید اگر بیشتر راجع به خواص ان بدانیم بتوانیم خودمان را راضی کنیم که گاهی هم به جای پسته و یا تخمه کمی هم فندق مصرف کنیم.فندق درختچه ای است به ارتفاع تقریباً 2 متر که برگ های آن پهن و نوک تیز است. این درخت بومی اروپا و آسیای صغیر است و دارای پوششی سبز رنگ بوده که پس از خشک شدن تدریجاً از آن جدا می گردد.

زهرا السادات خوشحالی-سردبیر سلامت نیوز/ مغز فندق در حدود 60 درصد روغن دارد که به رنگ زرد روشن بوده و دارای طعم ملایم و بوی مطبوعی می باشد.
از روغن فندق در تغذیه، عطر سازی و نقاشی استفاده می شود. مغز فندق مقدار زیادی فسفر دارد.
فندق دارای خواص زیادی است و دارای پروتئین، مواد چرب، کلسیم، فسفر و پتاسیم می باشد. فندق گرم و خشک است و بدلیل اینکه دارای مقدار کمی مواد نشاسته ای است و دارای مواد معدنی زیادی مانند کلسیم ،‌پتاسیم ، فسفر ،‌منیزیوم ،‌سدیم و آهن می باشد غذای بسیار خوبی بای مبتلایان به بیماری قند است.
اگر هنوز هم تجدید نظر نکرده اید  ادامه بدهید:
خانم هائیکه در بین دو عادت ماهانه خونریزی دارند برای درمان آن باید جوشانده پوست فندق بخورند .
روغن فندق برای از بین بردن سرفه و درد سینه مفید است .
آنهائیکه کارهای فکری می کنند باید فندق بخورند زیرا بدلیل داشتن فسفر زیاد مغز را تقویت می کند.
در احادیث وارد شده که گذاردن فندق دراطراف خانه از گزند عقرب جلوگیری میکند.
این دانه روغنی برای تقویت بدن، روده و معده، سرفه، درد سینه و کبد مفید است. سموم را از بدن خارج کرده و برای ریزش مو و سوزش مجاری ادرار مفید می باشد ولی فشار خون را بالا می برد.
اما این را هم به خاطر داشته باشید که افراط در خوردن این دانه روغنی باعث نفخ و گاز شکم و استفراغ می شود. اگر سرد مزاج هستید بهتر است فندق را با آب و عسل بخورید و اگر گرم مزاجید با سکنجبین میل کنید.
در آخر باید اضافه کرد که اغلب فندق منبع مناسبی از ویتامین E و فیبر میباشد و باعث می شوند که عملکرد بدن شما روان و بدون مشکل باشد. فندق می تواند فواید بیشمار دیگری را برای حفظ سلامت بدن شما به همراه داشته باشند.
شاید همین موارد کافی باشد که شما را بیشتر  جذب خوردن فندق کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha