سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 89437

سوال-فاطمه: من از بچه گی بعلت سرماخوردگی شنوایی ام راازدست داده ام اکنون28سال دارم گوشم عفونت میکند میخواستم بدانم آیاعفونت گوشم به مغز ویا سرم آسیب می رساند به هم ربط دارند یا نه البته تحت نظردکتردارو مصرف میکنم ولی دوباره عفونت میکندمتخصصین می گویندعمل جراحی هایم بی فایده است ریسک است شنواییم برنمیگردد . جواب:به دنبال عفونت ویروسی ممکن است گوش میانی دچار عفونت چرکی (باکتریال ) شود و حتی پرده گوش سوراخ شود و چرک از مجرای گوش بیرون بیاید و باعث کاهش شنوایی شود اما از دست دادن کامل شنوایی ایجاد نخواهد شد . در کسانیکه عفونت مزمن گوش میانی دارند ممکن است استخوان ماستو ئید دچار عفونت شود در ان صورت امکا گرفتاری مغزی به صورت آبسه وجود دارد .

سوال-علی:  با سلام . میخواستم بپرسم ویروس ایدز در یک فضای باز تا چه زمانی زنده است ؟ آیا بعد از گذشت یک هفته در صورت وارد شدن به بدن یک شخص میواند مشکل ساز شود یا خیر . با تشکر 
جواب-خوشبختانه ویروس ایدز در خارج از بدن و در محیط مخصوصا اگر محیط خشک باشد بیشتر از یک ساعت (حدود 20تا 30 دقیقه ) زنده نمی ماند. مگر اینکه در محیط مرطوب و مناسب قرار داشته باشد مثلا در خون که ممکن است بیشتر زنده بماند.  

سوال-حمید: بوی بد نفخ معده ناشی از چیست؟آزمایشات نشان داده که دارای انگل جیاردیا می باشم آیا بوی بد می تواند ناشی از آن باشد؟
جواب-بوی بد دهان ممکن است به علل زیر باشد :
- عفونت لثه               - سینوزیت       - غیره
- عفونت گلو              - عفونت ریه    
اما بیماری انگلی در روده با علامت یا بدون علامت باعث بوی بد دهان نمی شود .

سوال-سیمین احمد پور: حدود چهار سال گلودر-سمت راست گلو درد می کند و می سوزد -تشخیص ندادن بهترین دکتر های اصفهان-درحال حاضر بد تر شده-من را راهنمایی کنید.
جواب-درد گلو علل مختلف می تواند داشته باشد :
- عفونت ها که اغلب دوره آنها محدود است .
- حساسیت یا آلرژی که ممکن است دوره آن طولانی هم باشد .
- علل دیگر مثلا تومرها ، زخمها که آنها نیز با معاینه مشخص می شوند .
بنابراین احتمال آلرژی (حساسیت ) بیشتر است .

سوال-نرگس:  من دختری 23 ساله ام که دانشجو می باشم و در محیط خوابگاهی زندگی می کنم لطفا بگویید برای بیشگیری از بیماریهای عفونی دستگاه تناسلی چه کارهایی لازم است  .
جواب-علل عفونت دستگاه تناسلی در خانمها شامل :
- عدم رعایت بهداشت شخصی و مقاربت
- عدم استفاده از لباس زیر آلوده
- عدم استفاده از لباس زیر دیگران
- رعایت بهداشت در موقع مقاربت
- باعث کاهش عفونت تناسلی در زنان می شود .

سوال- mozhgan Ebad  salam 38sal sen daram sabegheye daf,e sang kol,liye dashte va be tazegi tashkhise kiste kol,liye dadeand pas az har vadeye ghazaei ba khareshe shadidi be khosoos dar nahiyeye poshte sine va ranha mishavam dalile in moredha to chiye ? montazere javabetoon hastam mer30 khodanegahdar 
جواب-احتمال آلرژی یا حساسیت وجود دارد ولی با این شرح حال تشخیصی مشمل است حتما به یک متخصص داخلی مراجعه نمائید .

سوال- شعاعی:خانمی 60 ساله هستم  10تا20 سال است قند دارم و انسولین تزریق می کنم . عمل تخمدان و رحم داشتم . یک کلیه دارم (سمت راست ) کلیه سمت چپ ازبین رفته و کلیه سمت راستم بزرگتر از حد معمول است . کنترل ادرار ندارم و ادرارم بیش از حد بو می دهد بطوری که توالت بو می گیرد و مثانه ام به شدت می سوزد . پزشکان می گویند احتمالا کلیه سمت چپ وارد شکمم است . کسی نتوانسته تشخیص درستی بدهد لطفا مرا راهنمایی کنید .
جواب-علل عدم کنترل ادرار زیاد است حتما بایستی به پزشک متخصص ارولوژی مراجعه نمایند و نیز بررسی از نظر عفونت ادراری انجام شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • Somayeh ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    سلام خسته نباشید خانم ۳۱ ساله هستم مدتی هست که زیر نظر دختر پولیپ بینی دارم و اسپری استفاده می کنم اما حدود یه هفته هست که در انتهای سمت چپ گردنم در گودی گلوم یه غده کوچک که متحرکه و درد می کنه یعنی یه رگی سمت چپ گردنم درد می کرد که باعث شد من این غده رو احساس کنم و سرفه خشک می کنم که ترشح داخل حلقم ایجاد می کنه می خواستم بدونم این علایم بخاطر پولیپ بینی یا اینکه مشکل دیگه ای هست که باید دوباره به دکتر مراجعه کنم در ضمن مدتی پیش سوزش در زیر بغل داشتم که الان خوب شده ولی این غده خیلی کوچک نگرانم کرده لطفا راهنمایی کنید درد هم داره