به ملاقات مردی از خطه شهید پرور و قهرمان خیز لرستان رفته ام. او که چراغ هیات "پویندگان راه حسین(ع)" درمحله افسریه (شرق تهران) را گرم و روشن نگه داشته است.ورزشکار باستانی دیروز"گود زورخانه" و"جوانمردی پهلوانانه" را در رفتن به جبهه و خدمت در پشتیبانی جنگ دید، تا بتواند با صدای ضرب ملائک به رزمندگان اسلام آذوقه و مهمات برساند.

 نام: ماشاءالله
نام خانوادگی: گودرزی
صادره از: بروجرد
زمان مجروحیت: سال
1365
مکان مجروحیت: شلمچه
نحوه مجروحیت: استشمام گاز خردل
میزان مجروحیت: 55 درصد

ماشاء الله گودرزی به همراه با دوست شهیدش "احمد گودرزی" در سال 1359 به عنوان راننده پشتیبانی به جبهه کردستان اعزام شد.
مدتی بعد آن دو دوست وهمرزم بسیجی به جبهه جنوب رفتند و به عنوان خط شکن وارد "تیپ المهدی" شدند و در "عملیات بیت المقدس" حضوریافتند.

احمد دراین عملیات به شهادت رسید و ماشاءالله براثر ترکش خمپاره به شدت مجروح شد.
وی پس از بهبودی نسبی به جبهه بازگشت و سرانجام در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه شیمیایی شد.

در میان سخنانش، شنیدنی های بسیاری داشت، از جمله اینکه می گفت: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا همانند نگهداری از گنجینه های تاریخی ایران است.

این جانباز شیمیایی، عشق به امام حسین(ع) را باعث قوت قلب و تسکین زخم های کهنه اش دانست و گفت: "در دهه اول محرم در"هیات پویندگان راه حسین(ع)" به عشق اباعبدالله، با پای برهنه کار می کنم و افتخار نوکری آقا را با هیچ چیز دیگر عوض نمی کنم.

وی شادترین لحظه زندگی خود را زمانی می داند که به طور غیر منتظره از طرف سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران به همراه با خانواده به مشهد مقدس مشرف شده است.

پدر "فاطمه"، "زهرا"، "سمیه"، "پریسا" و"حسین" در مورد همسرش می گوید:
صبر او در مقابل مشکلات باورکردنی نیست، 5 سال روی ویلچر بودم و به دلیل مجروحیت از ناحیه پا نمی توانستم کارهای شخصی خود را انجام دهم و حالا من سرفه های شبانه و پرستاری و صبوری او .. ...

آقای گودرزی می گفت: چند ماهی است که با طرح جدید "پالایش سلامت"، پزشک عمومی برای معاینه به منزل می آید و داروهای مورد نیاز توسط "رابطین بنیاد شهید" در درب منزل تحویل می شود.


و توصیه این جانباز شیمیایی دوران دفاع مقدس به مسئولان نظام این بود که؛ زمانی که پشت میز ریاست خود تکیه زده اید، پشت سرتان را نگاه کنید تا فراموش نکنید که این انقلاب چگونه به وجود آمده و چگونه حفظ شده است.

منبع:پایگاه  اطلاع رسانی قربانیان سلاح های شیمیائی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha