رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان گفت : در حال حاضر بیماری سالک در سطح دنیا در حال پیشروی است به گونه ای که هم اکنون جمعیت کثیری در سطح جهان به این بیماری مبتلا شده اند .دکتر محمد علی نیلفروش زاده در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز اظهار داشت : علی رغم تلاش جوامع پزشکی و اجرای طرح های درمانی در سطح درمانی تا کنون در کنترل بیماری سالک ناموفق بوده ایم .

وی استفاده از سلول های بنیادی برای درمان بیماری سالک را جدیدترین روش درمانی این بیماری نام برد و خاطرنشان ساخت : این طرح تحقیقاتی در سه فاز پیش بینی شده است که تا کنون دو فاز آن با موفقیت به اتمام رسیده است. 
وی افزود : تکثیر فیبروپلاست ها در بافت انسانی و تولید کرانتوستین ها و درمان بیماری های سوختگی با استفاده از سلول های بدست آمده سه فاز این طرح تحقیقاتی است .
وی ادامه داد : تضمین و تامین سلامتی جامعه با استفاده از شیوه های و تکنیک های نوین علمی ، همزمان با پیشرفت هایی که در سالهای اخیر در شاخه های گوناگون علمی به وقوع پیوسته اهمیت خاصی پیدا کرده است .
رئیس مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان گفت : امروز با توسعه و گسترش دامنه تلاش ها و تحقیقات خود باید بکارگیری تکنیک های پیشرفت و  ابداع روش های جدید را در دستور کار پژوهشی خود قرار دهیم تا افق های نوین و روشی فراروی علم پزشکی کشور گشوده شود .
وی ادامه داد : در حال حاضر 23 طرح پژوهش در مرکز تحقیقاتی پوست و سالک اصفهان در دست اقدام است .
دکتر نیلفروش زاده ادامه داد : ارائه 150 مقاله ، سخنرانی  ، مقاله و پوستر علمی از سوی متخصصین داخلی و خارجی کشور نشان دهنده حساسیت و توجه ویژه جامعه پزشکی به بیماری  سالک است . محمد علی نیلفروش زاده حضور متخصصین رشته های داخلی و عفونی ، اطفال و روانپزشکان را از مشخصات بارز این همایش عنوان کرد و بیان داشت : خوشبختانه مرکز تحقیقات پوست و سالک اصفهان در پیشبرد اهداف پژوهشی در سطح کشور و منطقه نقش به سزایی دارد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha