در طول هفته نباید بیشتر از یک کیلوگرم وزن کم کنید چون کاهش بیش از یک کیلوگرم وزن در طول هفته می تواند علاوه بر کاهش حجم توده های چربی، از حجم عضلات، خون، مواد و عناصر مورد نیاز بدن بکاهد.

در طول هفته نباید بیشتر از یک کیلوگرم وزن کم کرد

دکترمداح متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در گفت وگو با ایسنا گفت: کاهش وزن سریع با از دست دادن عناصر اولیه و مورد نیاز بدن صورت می گیرد که معمولا غیر قابل برگشت است.

وی ادامه داد: دریافت کالری با هر منشائی می تواند منجر به بروز چاقی شود در این زمینه با کاهش حجم غذای مصرفی نمی توان چاقی را درمان کرد بلکه در درمان چاقی باید از میزان کالری دریافتی کاسته شود.

دکتر مداح خاطرنشان کرد: اکثر مردم برای گرفتن رژیم غذایی از حجم نان و برنج خود می کاهند در صورتیکه در ‌٩٠ درصد کسانی که به اضافه وزن مبتلا هستند، مصرف نان و برنج عامل اصلی چاقی نیست در این رابطه مثلا میزان کالری زیتون ‌٤ تا ‌٥ برابر میزان برنج در واحد وزن است.

وی ادامه داد: لبنیات، سبزیجات و میوه ها در همه رژیم های غذایی باید ثابت باشد در این راستا با توجه به شرایط سنی، وزنی و فعالیت بدنی شخص و با توجه به نظر پزشک باید از میزان کالری دریافتی گوشت، نان، غلات و حبوبات کاسته شود.

دکتر مداح تاکید کرد: با کاهش ‌٥٠٠ کیلو کالری در طول روز (کمتر از نیاز روزانه) می توان در طول هفته ‌٥/٠ کیلوگرم وزن کم کرد .همچنین با کاهش ‌١٠٠٠ کیلو کالری در طول روز کمتر از نیاز روزانه می توان یک کیلوگرم وزن در هفته کم کرد که این کاهش وزن با توجه به وزن اولیه شخص و شدت چاقی متفاوت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha