رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: به زودی با امضای تفاهم‌نامه با پژوهشگاه هسته‌ای كشور روش ارزان و مؤثر ضد عفونی زباله‌های عفونی بیمارستانی با اشعه رادیو اكتیو در یكی از بیمارستان‌های امام حسین یا شهدا پایلوت می‌شود.

 به گزارش سلامت نیوز ، علیرضا زالی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس ‌افزود:‌ پیش‌نویس تفاهمنامه بین دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با پژوهشگاه هسته‌ای كشور برای ضد عفونی زباله‌های بیمارستانی با استفاده از اشعه رادیو اكتیو آ‌ماده شده و به زودی با امضای آن اجرای یكی از مطمئن‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های دفع زباله‌های بیمارستانی را در كشور شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: استفاده از انرژی هسته‌ای برای ضد عفونی زباله‌های بیمارستانی یكی از ظرفیت‌های نشناخته در كشور است كه در صورت موفقیت طرح آزمایشی آن در تهران می‌تواند به عنوان یك پروژه ملی مد نظر قرار گیرد.
وی گفت: با امضای تفاهمنامه بین این دانشگاه و پژوهشگاه انرژی هسته‌ای كشور، استفاده از این روش برای دانشگاه رایگان خواهد بود و قرار است در یكی از بیمارستان‌های شهدا یا امام حسین اجرا شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی گفت: هر تخت بیمارستانی روزانه 2 تا 3 كیلوگرم زباله بیمارستانی تولید می‌كند كه همه آن عفونی نیست با این حال حل این موضوع اكنون یكی از اولویت‌های مهم هیئت دولت و وزارت بهداشت است و راهكارهای متعددی برای این مسئله در حال بررسی است.
وی گفت: خیلی از زباله های بیمارستانی از نوع زباله عادی شهری هستند و نگرانی ایجاد نمی‌كنند، اما زباله‌های عفونی باید با استفاده از یكی از روش‌های تكنیولوژیك جدید به صورت بهداشتی استریل شود تا خطری برای سلامت مردم نداشته باشد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha