گروهی از دانشمندان آمریکایی با هدف ارائه روشهای موثرتر در درمان بیماریهای باکتریایی به خصوص سل و جزام اهداف درمانی جدیدی را شناسایی کردند.

قرن بیستم نظاره گر موفقیت چشمگیر آنتی بیوتیکها در مبارزه با عفونتهای باکتریایی بود.

این درحالی است که مقاوم شدن باکتریها نسبت به آنتی بیوتیکها دانشمندان را به این فکر انداخته است که برای درمان بیماریهایی چون سل و جزام از اهداف درمانی جدیدی استفاده کنند.

به همین منظور به تازگی گروهی از محققان کالج پزشکی کورنل نیویورک که نتایج تحقیقات خود را در مجله Chemistry and Biology منتشر کردند، اظهار داشتند که موفق شده اند اهداف درمانی جدیدی را برای مبارزه با سل، جزام و سایر بیماریهای باکتریایی شناسایی کنند.

در این خصوص "لوئیس کوادری"، دانشیار بیولوژی و میکروبیولوژی و سرپرست این تیم تحقیقاتی توضیح داد: "ما موفق شدیم اولین بازدارنده یک مولکول کوچک کلیدی در Mycobacterium tuberculosis (باکتری سل) و Mycobacterium leprae (باکتری جزام) را توسعه دهیم. این مولکول کوچک را این باکتریها به منظور افزایش مقاومت دربرابر دفاع ایمنی میزبان مصرف می کنند و به این ترتیب می توانند در مدت عفونت به سلولها هجوم ببرند."

این دانشمند در ادامه افزود: "با این کار ما موفق شدیم امکان توقف فاکتور واگیری در باکتریهای زیر کشت را آزمایش کنیم."

در حقیقت این دانشمندان موفق شدند به جای استفاده از آنتی بیوتیکها که مستقیما باکتریها را می کشند، به "آنتی عفونتهایی" دست یابند که در عوض مقابله با عامل بیماریزا می توانند توانایی باکتری در بروز آلودگی و عفونت را نابود کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha