شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 89636

ورزش فواید زیادی دارد از جمله کنترل وزن، حفظ سلامت بدن، کاهش چربی و دفع سموم بدن از طریق تعریق. با این حال تعریق ممکن است به سلول های پوست آسیب برساند و کثیفی و آلودگی را روی پوست جمع کند. عرق منافذ پوست را باز و ظاهر پوست را بد می کند. برای نگهداری مناسب از پوست پس از ورزش، باید نکاتی را رعایت کرد.

مراقبت های پوستی پس از ورزش

سلامت نیوز:ورزش فواید زیادی دارد از جمله کنترل وزن، حفظ سلامت بدن، کاهش چربی و دفع سموم بدن از طریق تعریق. با این حال تعریق ممکن است به سلول های پوست آسیب برساند و کثیفی و آلودگی را روی پوست جمع کند. عرق منافذ پوست را باز و ظاهر پوست را بد می کند. برای نگهداری مناسب از پوست پس از ورزش، باید نکاتی را رعایت کرد.

 

شوینده های طبیعی صورت:به گزارش سایت «MSN»، اولین نکته درباره مراقبت از پوست پس از ورزش، شستن صورت و گردن با شوینده های طبیعی صورت است. بلافاصله پس از ورزش، باید عرق از صورت و گردن شسته شود، تا پوست بتواند روند جوان سازی را انجام دهد. می توانید از روش طبیعی شستن پوست با میوه یا گیاهی مناسب پوست استفاده کنید.

 

پاک کننده:تعریق پس از ورزش، منافذ پوست را باز می کند. منافذ نیز آلودگی را به خود جذب و ظاهر پوست را نازیبا می کند و به بروز آکنه و جوش منجر می شود. بنابراین روزانه از پاک کننده شیر برای نرمی و تمیزی پوست استفاده کنید.

 

ماسک صورت:منافذ باز پوست باید مجدد پر شود تا زبری و ناصافی آن از بین برود. برای این کار از ماسک میوه استفاده کنید.

 

یخ:یخ برای کاهش منافذی که پس از ورزش باز می شود، مفید است. کافی است چند تکه یخ در دستمال قرار دهید و به صورت و گردن بمالید. استفاده از یخ در بازسازی پوست آسیب دیده بسیار موثر است.

 

مراقبت از پوست و مو در ورزش شنا:با این که شنا ورزش شاد و مفرحی است اما مواد شیمیایی موجود در استخرها به پوست و مو آسیب می زند، به همین دلیل برای انجام این ورزش بهتر است نکاتی را رعایت کنید.قبل از شنا، موها را به کمی روغن نارگیل یا زیتون آغشته کنید این کار با ایجاد لایه محافظ مانع از تغییر رنگ مو می شود.

 

دوش گرفتن: قبل از ورود به استخر دوش بگیرید.

 

استفاده از لوسیون: اگر پوست شما به کلر حساس است، از لوسیون خنثی کننده کلر استفاده کنید در هنگام شنا از کلاه مخصوص استفاده کنید.بعد از شنا، موها را با مواد شوینده طبیعی بشویید.

 

نرم کننده: بعد از شست شوی پوست، از نرم کننده استفاده کنید.برای این که چشم ها دچار قرمزی و سوزش نشود، بعد از شست وشو، چشم ها را با محلول ضدعفونی کننده تمیز کنید.

منبع :روزنامه خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha