یك عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح كرد: هیچ سالی در بودجه سنواتی، بودجه بخش سلامت واقعی دیده نمی‌شود.

فخرالدین حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: هر ساله در رابطه با بحث سرانه بهداشت و درمان در بودجه‌های سالانه با مشكل مواجه‌ایم و آن چیزی كه مورد نیاز مردم است، را هر ساله پیگیری كرده‌ایم، ولی متاسفانه به نتیجه نرسیده‌ایم.

نماینده سقز و بانه با تاكید بر این كه تا امروز هم متاسفانه در این باره به نتیجه مطلوبی نرسیده‌ایم، افزود: تصور می‌شود امسال هم این مساله تفاوتی با سال‌های قبل ندارد، و قطعا در بودجه 87 هم در خصوص سرانه بهداشت و درمان این مشكل را خواهیم داشت.

حیدری خاطرنشان كرد: با توجه به ارتباط نه چندان مناسب و خوب وزارت بهداشت و درمان با كمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با وجود تمام پیگیری‌هایی كه كمیسیون در رابطه با توسعه و اعتلای سلامت جامعه داشته، حقیقتا رایزنی آن چنانی از سوی دولت با مجلس و كمیسیون نشده است، بنابراین نمی‌توان پیش‌بینی از وضعیت بودجه امسال در بحث سلامت داشت.

وی معتقد است: در خصوص میزان اختصاص بودجه به بخش سلامت باید گروهی كارشناس، مشكلات را ارزیابی كرده و تعیین كنند چه درصدی از بودجه سالانه را باید در اختیار بخش سلامت بگذارند كه مشكل بودجه بهداشت و درمان كشور حل شود. این مساله باید پیگیری شده و واقعی دیده شود، چرا كه متاسفانه خیلی وقت‌ها بودجه و سرانه بهداشت و درمان واقعی دیده نمی‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha