فاز جدید ساخت بزرگترین واحد بسته‌بندی غذای آماده و غذای حلال در خاورمیانه با ظرفیت تولید 180 میلیون پرس غذای آماده با حضور جمعی از مسوولان وزارتخانه‌های صنایع و معادن و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی امروز در زرین شهر اصفهان آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازایسنا، تولید غذای بیمارستانی و غذایی رژیمی برای بیماران در بسته بندی‌های ویژه به منظور كاهش میزان دور ریختن غذا در بیمارستان‌ها و جلوگیری از اصراف به دلیل بی تمایلی بیماران به غذای بیمارستانی، تولید غذای بهداشتی جهت حوادث غیر مترقبه در سراسر دنیا و تولید غذای آماده به مصرف غنی شده برای كودكان شش ماه تا شش سال از دیگر اهداف مهم این كارخانه است.

قرار است فاز جدید این كارخانه كه قادر است غذای مورد نیاز مردم مسلمانان منطقه خاورمیانه و مسافران هوایی و زمینی را تامین كند تا 24 ماه آینده به بهره برداری نهایی برسد.

علی كرباسی زاده مدیرعامل این كارخانه با بیان این كه این واحد صنعتی بزرگترین كارخانه تولید غذای آماده مصرف با استفاده از گوشت و مواد غذایی اولیه حلال و با ذبح اسلامی در منطقه خاورمیانه است، گفت: تامین غذا برای مردم مسلمان جهان، مسافران خطوط هوایی، قطارها و ساكنان شهرهای ایران و جهان در كنار تولید غذای رژیمی برای بیمارستان‌ها از مهمترین اهداف این پروژه ملی و بین‌المللی است.

وی افزود: در فاز پیشین قادر به تولید 20 نوع محصول غذایی شامل انواع خورشت‌های ایرانی، چلوهای مختلف، انواع سالاد و سوپ‌های متنوع در كنار دسرهای غذایی در مجتمع تولید غذا واقع در شهر صنعتی مباركه اصفهان هستیم كه محصولات آن علاوه بر داخل كشور اكنون به كشورهای عربستان، كویت، عمان، امارات، قطر، مالزی، عراق، افغانستان، آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

كرباسی زاده با اشاره به این كه بزرگترین كارخانه‌های تولید غذا در تركیه و امارات توانایی تولید سالانه حدود 45 میلیون پرس غذا را دارند، گفت: فاز جدید كارخانه در راستای طرح توسعه صنایع غذایی قادر است در فضایی به وسعت پنج هكتار با بهره‌یگری از فناوری نوین روز دنیا در صنعت تولید غذای آماده بدون مواد نگهدارنده 180 میلیون پرس غذا در سال برای مردم مسلمان جهان تهیه و عرضه كند.

وی افزود: فن‌آوری مورد استفاده در این كارخانه روش مودی فاید اتمسفر است كه با استفاده از بسته‌بندی‌های ویژه سه لایه و اصلاح هوای داخل بست‌بندی غذا و سپس استرلیزاسیون غذا با حرارت 121 درجه سانتیگراد در چند درجه اتمسفر فشار، بدون هیچ مواد افزودنی شیمیایی و با حفظ حداكثر ارزش غذایی قادر به تولید غذای آماده به مصرف با قابلیت ماندگاری 18 ماه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha