دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: 89698

یک روانشناس گفت: همه ما کم و بیش در زندگی اشتباهاتی داشته و داریم، مهم این است که درک کنیم چه اشتباهاتی کرده ایم و آن هارا تکرار نکنیم.

چگونه اشتباهات همسرم را به او بگویم؟

سلامت نیوز: یک روانشناس گفت: همه ما کم و بیش در زندگی اشتباهاتی داشته و داریم، مهم این است که درک کنیم چه اشتباهاتی کرده ایم و آن هارا تکرار نکنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وحید اکبری متخصص و کارشناس  روانشناس بالینی ، اظهار کرد: گاهی اشتباهی از همسرمان سرمی‌زند که عمدی نبوده؛ حتی ممکن است خودش هم نداند که کارش اشتباه است یا نه. بنابر این جدای از ناراحتی پیش آمده، باید خیلی آرام با او درباره مسئله صحبت کنیم؛ زیرا ممکن است بازهم این رفتار را اشتباه را تکرار کند و شما ناراحتی تان بیشتر شود.

اکبری ادامه داد: ممکن است همسرمان بگوید که «من که نمی دانستم این کارم از نظر تو اشتباه است.» بنابر این وقتی حس می کنیم تکرار یک رفتار می تواند ما را برنجاند و همسرمان هم از آن بی خبر است، آن را حتما به شریک زندگیمان بگوییم.

وی با اشاره به اینکه برای عنوان کردن اشتباه ملایمت رفتاری نباید فراموش شود، افزود: هنگام عنوان‌کردن اشتباهات همسرتان، ملایمت رفتاری و گفتاری را فراموش نکنید. سر او داد نکشید و با توهین یا کلمات نامناسب اشتباهش را یادآور نشوید؛ علت ناراحتی تان را عنوان کنید تا اگر سوء تفاهمی ایجاد شده، برطرف شود.

این روانشناس تصریح کرد: وقتی یک اشتباه عنوان شد و همسرتان آن را پذیرفت، لطفا دیگر ادامه ندهید و مسئله‌ای دیگر و اشتباه دیگری که ربطی به این موضوع ندارد را پیش نکشید؛ این را بدانید که اگر یک اشتباه را بارها یادآوری کنید، باعث لجبازی و تزریق حس انتقام در ناخودآگاه طرف مقابلتان می شوید.

اکبری عنوان کرد: گاهی تنها با تاکید روی واژه‌ای یا بالا‌بردن صدا هنگام گفتن جمله‌ای، منظور سخن ما متفاوت می‌شود. اگر می‌خواهید همسرتان را متوجه‌ اشتباهی که مرتکب شده کنید، آن را به طرز بد منتقل نکنید؛ سرکوفت نزنید و لحن تحقیرکننده در پیش نگیرید. باید فرصت پاسخگویی به همسرتان هم بدهید و مانند نصیحت‌های والدین به کودکان، بحث را یک‌طرفه جلو نبرید. شاید این شما هستید که اشتباه متوجه شده‌اید؛ این یک‌طرفه رفتن‌ها باعث می‌شود همسرتان نسبت به شما حس ناخوشایندی پیدا کند و دلزده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha