همه‌ی ما با این پند و توصیه بزرگ شده‌ایم که باید به اندازه کافی شیر بنوشیم، زیرا برای سلامت ضروریست. خیلی از افراد، شیر را یکی از مهم‌ترین مواد غذایی برای بدن می‌دانند.

مصرف روزانه 2 لیوان شیر چه تاثیری بر سلامتی شما می گذارد؟

 سلامت نیوز: همه‌ی ما با این پند و توصیه بزرگ شده‌ایم که باید به اندازه کافی شیر بنوشیم، زیرا برای سلامت ضروریست. خیلی از افراد، شیر را یکی از مهم‌ترین مواد غذایی برای بدن می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، همه‌ی ما با این پند و توصیه بزرگ شده‌ایم که باید به اندازه کافی شیر بنوشیم، زیرا برای سلامت ضروریست. خیلی از افراد، شیر را یکی از مهم‌ترین مواد غذایی برای بدن می‌دانند. شیر استخوان‌های ما را سالم نگه می‌دارد، زیرا مقدار قابل توجهی کلسیم و ویتامین D دارد.

تاثیرگذاری شیر

مطالعه‌ای که در مرکز طبی دانشگاه ماستریخت در هلند انجام شده نشان می‌دهد شیر خیلی بیشتر از آنچه مردم در گذشته تصور می‌کردند برای‌تان مفید است و این فایده به پروتئین موجود در شیر برمی گردد. پروتئین، مهم‌ترین واحد سازنده‌ی بدن است. این مطالعه به طور خاص نشان داده که مصرف پروتئین چه نوع تاثیری بر عضله سازی دارد. طبق این یافته‌ها، این اثر پروتئین، زمانی که ما در خواب هستیم، در بیشترین حد خود است!

پروتئین شِیک‌ها

در این آزمایش، پروتئین زمانی وارد بدن افراد شد که آن‌ها در خواب بودند. البته این تکنیک به خودی خود چندان تازه نیست. خیلی از بدنسازها، نیمه شب از خواب بیدار می‌شوند، پروتئین شیک می‌نوشند و سپس دوباره می‌خوابند، و معلوم شده که این تکنیک بسیار اثرگذار است. اما دقیقا چطور؟ و چرا شب؟ این موضوع قبلا هرگز مورد بررسی قرار نگرفته بود.

اگر قبل از خواب دو لیوان شیر بنوشید چه اتفاقی در بدن‌تان می‌افتد

دانشمندان توضیح می‌دهند: بدن در شب کاملا در حالت استراحت است و به نظر می‌رسد انگار هیچ فعالیتی ندارد، اما در واقع سرگرم کار تعمیرات و بازسازی است! به عبارتی دیگر: با مصرف پروتئین توسط شیر آن هم دقیقا پیش از خواب، شما به بازسازی عضلات‌تان سرعت فوق العاده‌ای می‌دهید. افراد شرکت کننده در این مطالعه بدون اینکه کاری به جز خوابیدن انجام دهند، مقدار قابل توجهی عضله ساخته بودند. به این افراد قبل از خواب دو لیوان شیر داده شد و سپس دقیقا بررسی شد که چه اتفاقی برای عضلات روی داده است: ۱۱ درصد از پروتئین موجود در یک لیوان شیر برای ساختن بافت عضله مصرف شده بود.

توده‌ی عضلانی

این نتایج خصوصا برای افرادی که بیماری دارند یا افراد سالمندی که دچار مشکلاتی در حرکت هستند بسیار کاربرد دارد. وقتی شما سرماخوردگی یا آنفلوآنزا دارید و مجبورید چند روز بخوابید و استراحت کنید، حدود یک کیلوگرم از توده‌ی عضلانی خود را از دست می‌دهید که بعدا به راحتی نمی‌توانید آن را برگردانید. خلاصه اینکه اگر می‌خواهید قوی‌تر شوید، قبل از خواب دو لیوان شیر بنوشید!

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha