به گفته دبیر انجمن علمی پزشكی خواب ایران، بسیاری از داروهای خواب‌آور تنها می‌تواند به طور موقت برای افراد ایجاد خواب كند و درمان قطعی بی‌خوابی محسوب نمی‌شود، ضمن آن كه بعد از مصرف طولانی مدت نیز مشكل اعتیاد به این داروها مطرح می‌شود

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر صادق‌نیت در سمینار یكروزه اختلالات خواب و بیماری‌های مغز و اعصاب با اعلام این مطلب گفت: بر اساس آمارهای موجود، یك سوم افراد جامعه مشكل بی‌خوابی را تجربه كرده‌اند و10 درصد آنها نیز با مشكل بی‌خوابی مزمن مواجهند.

وی، یكی از مهمترین علت‌های بی‌خوابی را عدم رعایت بهداشت خواب دانست و گفت: بی‌خوابی مقطعی و عدم رعایت خواب منظم می‌تواند كیفیت خواب افراد را تحت تاثیر قرار دهد. از این رو نظم در خواب مهمترین عامل در ایجاد خواب خوب است.

دبیرانجمن علمی پزشكی خواب ایران خاطرنشان كرد: بهتر است افراد تا قبل از احساس خواب به رختخواب نروند و همچنین تنظیم میزان دمای اتاق می‌تواند در كیفیت خواب آنها موثر باشد.

دكتر صادق‌نیت با توصیه به افرادی كه دچار بی‌خوابی هستند، گفت: بهتر است علت بی‌خوابی افراد شناخته و درمان شود؛ چرا كه مصرف داروهای خواب‌آور نمی‌تواند كمكی به درمان بی‌خوابی آنها كند. همچنین مصرف چای، قهوه و نوشابه قبل از خواب می‌تواند موجب تشدید بی‌خوابی شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha