مدیر عامل سازمان بیمه خدمات درمانی گفت: خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی و درمانی با مشکل کمبود دارو مواجه نیستند و در حال حاضر این مراکز برخوردار از 270 قلم دارو هستند.

دکتر محمد صادق رجایی در گفتگو با مهر به اجرای طرح پزشک خانواده در مراکز درمانی مستقر در روستاهای کشور اشاره کرد و افزود: طرح پزشک خانواده با رعایت سیستم ارجاع در تمامی خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی درمانی مستقر در روستاها در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان بیمه خدمات درمانی تصریح کرد: در هر یک از مراکز بهداشتی و درمانی به تعداد مورد نیاز پزشک ، ماما و دندانپزشک مستقر است و در این ارتباط با مشکلی مواجه نیستیم .

وی در ارتباط با تعداد روستاییان تحت پوشش بیمه خدمات درمانی، گفت: هم اکنون حدود 20 میلیون و 600 هزار نفر از روستاییان و عشایر دارای دفترچه بیمه خدمات درمانی هستند و از طریق سیستم ارجاع خدمات درمانی را دریافت می کنند.

رجائی با اشاره به اینکه سیستم ارجاع و طرح پزشک خانواده ، از سرگردانی روستاییان در مراجعه به مراکز درمانی جلوگیری می کند، خاطر نشان کرد: اجرای صحیح سیستم ارجاع علاوه بر جلوگیری از سرگردانی روستاییان در مراجعه به مراکز درمانی، امکان نظارت به روند بیماری را نیز فراهم می آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha