ممكن است دوست نداشته باشید بلند بگویید که شغلتان را دوست ندارید اما واقعا از شغل خود راضی نباشید. . در اینجا راه هایی برای برخورد بهتر با شغلی که دوست ندارید وجود دارد.

چگونه شغلتان را دوست داشته باشید؟

سلامت نیوز: ممكن است دوست نداشته باشید بلند بگویید که شغلتان را دوست ندارید اما واقعا از شغل خود راضی نباشید. و این چیز خوشایندی نیست.

در اینجا راه هایی برای برخورد بهتر با شغلی که دوست ندارید وجود دارد: اگر نمی توانید شغل خود را تغییر دهید، عقیده ی خود را تغییر دهید. چرا که تغییر دیدگاهتان راجع به شغل می تواند اوضاع را بهبود بخشد و حتی آن را لذت بخش کند.


سعی کنید از کارتان برای افزایش دوستی هایتان  و نیز تحکیم آن ها استفاده کنید
در مورد اینکه چگونه زندگی کاری شما فرصت هایی برای ایجاد ارتباط برای شما فراهم می کند، فکر کنید. آیا در پروژه هایتان به صورت گروهی کار می کنید؟ هر چه بیشتر به این روابط و استفاده از موقعیت های کاری برای ایجاد رابطه ی دوستی فکر کنید، کار شما لذت بخش تر می شود.


هر چیزی از آمادگی برای یک کنفرانس گرفته تا پر کردن برگه هایی که روی میز شماست باید برای مرتب کردن اوضاع به کار رود. در واقع از دید زیبایی شناسانه این کار ها می توانند بسیار رضایت بخش باشند. با شناسایی این فرصت ها و کنترل آن ها ما تجربه ی کاری خود را بالا برده و از تجربه ی زنده بودن خود لذت می بریم. 


در شغلتان درگیر شوید. مطالعه ای نشان می دهد که کمتر از 27 درصد ما واقعا درگیر شغلمان هستیم. اما درگیر بودن در شغل به این معنا نیست که شغل ما بسیار عالی است. درگیر بودن در شغل به این معنا است که شغل ما منبع نارضایتی و ناخشنودی برای ما نیست و این باعث می شود که در واقع در عقاید خود تغییر ایجاد کنیم نه در شغلمان.


اگر با شغلتان مشکل دارید این ها کارهایی است که می توانید برای بهبود اوضاع انجام دهید:
-دوستان و همکاران خود را دعوت کنید که ماهانه به شما بپیوندند تا در مورد مسائل خود –حضوری یا از طریق ایمیل- صحبت کنید.

این گروه باید گروهی باشد که بتوانند راه هایی برای رضایتمندی بیشتر شما از شغل تان بیابیند.از افراد گروه بخواهید که در مورد تجارب و عقاید شخصی خویش صحبت کنند و از نصیحت کردن بپرهیزند.

این مشارکت زمانی ایجاد می شود که افراد به هم اعتماد کنند و موافق باشند که آنچه در گروه گفته می شود فقط بین اعضای گروه باقی بماند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha