معاون غذا و داروی وزیر بهداشت اظهار داشت: بازرسی از داروخانه‌ها باید به صورت منظم انجام شده و برخورد قاطعانه با داروخانه‌ها در برنامه‌ها لحاظ شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دكتر رسول دیناروند در همایش مدیران دارویی دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور، منطقی نبودن نحوه مصرف دارو، قاچاق دارو و تخلفات داروخانه‌ها، کمبود دارو و در دسترس نبودن آن را از جمله چالش‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: ساز و کار کنترل و مصرف دارو در وزارت بهداشت وجود دارد و حتی اعتباراتی به این امر اختصاص داده شده است. اما دانشگاهها هنوز شروع به کار نکردند.

وی در خصوص مبارزه با قاچاق دارو و تقلب گفت: باید در جهت از بین بردن زمینه‌های تخلف در داروخانه‌ها، نظارت‌های خود را تداوم بخشیده و دائمی کنیم و به جایی برسیم که مردم برای تهیه دارو آسوده خاطر باشند.

وی در خصوص بازار سیاه دارو در ناصر خسرو گفت: اگر ضعفی در این زمینه وجود دارد خارج از وزارت بهداشت است. در واقع وزارت بهداشت مسئول پاکسازی آنجا نیست.

دیناروند از بازرسی نرم افزاری داروخانه‌ها خبر داد و گفت: در این طرح، بازرسان به چک نویس‌های نرم‌افزاری و گزارش گیری سراسری مجهز می‌شوند.

وی، کمبود و در دسترس نبودن دارو را از دیگر مشکلات وزارت بهداشت عنوان کرد و گفت: برخی دانشگاه‌ها نظارت جدی در عرضه دارو ندارند؛ به گونه‌ای که بیماران خاص و بیماران صعب‌العلاج در تهیه دارو با مشکل مواجه هستند. انتظار این است که بر توزیع و عرضه دارو، مدیریت و نظارت جدی صورت گیرد.

دیناروند با بیان اینکه قاچاق دارو در توزیع جهانی وجود دارد، گفت: باید با انجام بازرسی مستمر و دائمی، میزان تخلف و قاچاق دارو را در سال 87 به صفر برسانیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از ارزشیابی دانشگاهها بعد از عید نوروز خبر داد و گفت: در بحث تخصیص اعتبارات، امسال اعتبارات بر اساس برنامه و عملکرد دانشگاهها بوده است و سال آینده بر اساس عملکرد دانشگاهها خواهد بود.

معاون وزیر بهداشت با اظهار رضایت از عملکرد دانشگاهها گفت: ارتقاء جایگاه معاونت غذا و دارو به ارتقاء عملکرد دانشگاهها منتهی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha