نتایج حاصل از تحقیقی که بر روی مادران بارداری که به تازگی فارغ شدند انجام شد، نشان می‌دهد که خواب زیاد باعث کاهش اضافه وزن ناشی از دوران بارداری این افراد می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این تحقیقات نشان می‌دهد؛ مادرانی که 5 ساعت یا کمتر از آن مقدار می‌خوابند در زمان 6 ماهگی کودکان خود حدود 4 برابر بیشتر از مادرانی که ساعت خواب و استراحت آنها کامل است تمایل به حفظ اضافه وزن خود دارند؛ به طوری که این اضافه وزن تا یک سال بعد از زایمان ادامه دارد.

دکتر « گاندرسون » از دانشگاه کالیفرنیا گفت: ما می دانستیم که کم خوابی با چاقی و افزایش وزن در ارتباط است ولی مطالعات اخیر نشان می‌دهد؛ در مادرانی که به تازگی فارغ شده‌اند، خوابیدن به اندازه کافی (حتی 2 ساعت بیشتر) به اندازه بهره‌مندی از یک رژیم غذایی مناسب و نیز انجام تمرینات ورزشی می‌تواند مفید واقع شود.

دکتر گاندرسون در این مطالعه، 940 مادری که تازه فارغ شده‌اند را مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که مادرانی که 5 ساعت یا کمتر می خوابند به نظر می‌رسد، 5 کیلوگرم بیشتر از سایرین کمتر وزن از دست می دهند. همچنین مادرانی که 7 ساعت یا بیشتر می‌خوابند ، تمایل بیشتری برای کاهش وزن دارند.

نتایج این مطالعه بیانگر آن است که مادرانی که تازه فارغ شده‌اند باید به فکر راهی برای افزایش ساعات خواب برای خودشان و فرزندشان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha