محققان گفتند، یك زوج انگلیسی كه حدود سال ‪ ۱۶۳۰‬با كشتی از انگلیس به آمریكا آمدند علت افزایش خطر ابتلا به یك نوع سرطان ارثی روده بزرگ در هزاران آمریكایی هستند.

 به گزارش خبرگزاری رویترز از لندن، محققان آمریكایی با استفاده از یك اثر انگشت ژنتیكی دریافتند منشاء یك جهش ژنتیكی كه در بین دو خانواده بزرگ ساكن ایالتهای یوتا و نیویورك یافت شده است به این زوج انگلیسی باز می‌گردد.

محققان سرطان در "مركز سرطان هانتسمن" در یوتا، بدون ذكر نامی از این خانواده‌ها اعلام كردند هزاران نفر در سراسر آمریكا این جهش ژنتیكی را در بدن خود دارند چرا كه فرزندان این زوج طی چندین نسل‌های در همه جا پراكنده شدند.

"دب نكلاسون" كه ریاست این مطالعه را بر عهده داشت گفت، این واقعیت كه این جهش ژنتیكی به زمانی بسیار دور بازمی‌گردد بیانگر آن است كه این جهش را می‌توان در خانواده‌های بسیار بیشتری یافت.

وی افزود، در حقیقت این جهش می‌تواند با بسیاری از موارد سرطان روده بزرگ در آمریكا ارتباط داشته باشد.

سرطان راست روده و روده بزرگ سومین عامل بزرگ مرگ میر ناشی از سرطان در آمریكا است.

طبق اعلام "انجمن سرطان آمریكا" این بیماری ‪ ۱۵۳‬هزار آمریكایی را در سال ‪ ۲۰۰۸‬مبتلا خواهد كرد و جان ‪ ۵۲‬هزار نفر را خواهد گرفت.

بر اساس این مطالعه كه در نشریه "‪Gastroenterology and Hepatology‬ ‪ "Clinical‬منتشر شده است، كمتر از یك درصد از این موارد به دلیل این جهش ژنتیكی خاص است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha