مدیرعامل محك، گفت: در سال 1378، 9 درصد از كودكان تحت درمان، فوت و 6.8 درصد بهبود می‌یافتند. حال آن كه در سال 85 میزان بهبود كودكان مبتلا به سرطان به 35 درصد افزایش و میزان مرگ و میر آنها به 8.6 درصد كاهش یافت.

آراسب احمدیان در گفت‌وگو با ایسنا ، افزود: در حال حاضر بالغ بر هشت هزار كودك تحت پوشش این موسسه‌ خیریه قرار دارند و به طور كلی تمام كودكان مبتلا به سرطان زیر 14 سال تحت حمایت این موسسه قرار می گیرند.
وی یادآور شد: خدمات موسسه‌ خیریه‌ حمایت از كودكان سرطانی شامل هزینه‌های بیمارستانی، دارو، تشخیص طبی، ایاب و ذهاب، اسكان، پوشاك، تغذیه و خدمات روان‌شناسی است.
مدیرعامل موسسه‌ خیریه حمایت از كودكان مبتلا به سرطان (محك)، با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان فوق تخصصی محك در سال گذشته اظهار امیدواری كرد تا روند بهبود درمان كودكان مبتلا به سرطان از این پس بهبود بیشتری یابد.
احمدیان با استناد به آمار جهانی، خاطرنشان كرد: میزان پاسخگویی مثبت كودكان مبتلا به سرطان به درمان‌های رایج در سطح دنیا 75 درصد برآورد می‌شود. این در حالی است كه عدد 35 درصد استخراج شده در موسسه محك مربوط به كودكان بهبود یافته است كه این نشان‌دهنده‌ وضعیت خوب درمان كودكان مبتلا به سرطان در كشور می‌باشد.
وی در مورد بیمارستان فوق تخصصی محك، گفت: این بیمارستان دارای كلیه امكانات پاراكلینیك و كلینیك از جمله MRI و ICU است. همچنین این بیمارستان دارای 120 تخت برای اقامت كودكان و والدین آنهاست.
مدیرعامل موسسه‌ حمایت از كودكان مبتلا به سرطان (محك)، همچنین با اشاره به عقد تفاهم‌نامه‌ای با انستیتو گوستاوروسی در فرانسه كه بزرگ‌ترین مركز تحقیقات سرطان در خارج از آمریكاست، اضافه كرد: با برگزاری كارگاه‌های تخصصی سالیانه روش‌های درمانی روز دنیا برای كودكان سرطانی بررسی می‌شود.
احمدیان اظهار كرد: سال آینده اولین كارگاه تخصصی در این زمینه با عنوان بررسی عوارض دیررس درمان سرطان اطفال برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha