تنها در 4 منطقه مرکزی شهر تهران (مناطق 6، 7، 11 و 12) تعداد 466 مرکز آموزشی و درمانی در معرض آلودگی صوتی بالاتر از حد استاندارد قرار دارند.


به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران" ایسکانیوز" طبق اطلاعات و آمار جمع‌آوری شده توسط شرکت کنترل کیفیت هوا ، مراکز آموزشی و درمانی در معرض آلودگی صوتی در مناطق مرکزی پایتخت به تفکیک عبارتند از: 139 مرکز آموزشی و 38 مرکز درمانی در منطقه 6، 57 مرکز آموزشی و 18 مرکز درمانی در منطقه 7، 115 مرکز آموزشی و 37 مرکز درمانی در منطقه 11 و 46 مرکز آموزشی و 16 مرکز درمانی در منطقه 12.
تجمع مراکز مهم اداری و تجاری در مناطق مذکور باعث تردد حجم زیادی از خودروها در خیابان‌های اصلی و فرعی این مناطق شده است و با توجه به مطالعات انجام شده، در تمامی 24 ساعت سر و صدای ناشی از رفت و آمد و بوق‌ خودروها ساکنین مناطق یاد شده را می‌آزارد.
با توجه به اینکه انتقال مراکز مذکور به مناطق ساکت و آرام امری هزینه‌بر و در حال حاضر غیر ممکن است، عایق‌بندی و نصب دیواره‌های صوتی مناسب برای واحدهای درمانی، آموزشی و حتی مسکونی با رعایت اصول مهندسی طراحی، تنها راه ‌حل موجود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha