دانشمندان آمریکایی با استفاده از تکنیک جدیدی برای نقشه برداری از مغز که سازمان عملکردی زبان را نشان می دهد، کشف کردند که مراکز مغزی زبان بسیار شخصی شده تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، جراحان اعصاب دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو که نتایج تحقیقات خود را در مجله The New England Journal of Medicine منتشر کرده اند، اعلام کردند که به یک تکنیک ابداعی جدید برای نقشه برداری از مناطق مغزی دست یافته اند که امکان شناسایی حرکت تومورها را به مراکزی که زبان را کنترل می کنند فراهم می کند. با کمک این تکنیک جدید خطر عملهای جراحی، نمایش مغز و دوره زمانی که بیمار باید در حالت بیهوشی به سر ببرد کاهش می یابد.

همچنین این تحقیق با شناسایی مناطق جدیدی از مغز که در تولید زبان مشارکت دارند، امکان درک بهتر روش کنترل زبان را در سطح مغزی فراهم کرده است.

در این خصوص این دانشمندان اظهار داشتند: "این تکنیک یک تغییر مهم را در الگوی نقشه برداری فضاهای زبان در مدت نفوذ یک تومور به این مناطق نشان می دهد. ما در این تحقیقات نه تنها نشان دادیم که این تکنیک در مدت انجام عمل جراحی بسیار مطمئن است بلکه استفاده از این تکنیک به ما ثابت کرد که سازمان عملکردی زبان بسیار اختصاصی و شخصی شده تر از آن چیزی است که تاکنون تصور می شد."

به گفته این محققان، در چارچوب درک این آناتومی مغزی در عملکردهای زبان، می توان موقعیتهای بیمارانی را که از صرع، سکته قلبی و جراحات مغزی رنج می برند و در استفاده از زبان مشکل دارند، بهتر درک کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha