تغییر روش زندگی مردم و توسعه یافتگی جوامع باعث افزایش شیوع دیابت نوع 2 به ویژه در کودکان و نوجوانان شده است.

دکتر مسعود نواصرزاده، متخصص غدد و گوارش، در گفتگو با مهر، از دیابت به عنوان بیماری مزمنی نام برد که شیوع بالایی در دنیا و ایران دارد.

وی با اشاره به آمار جهانی 250 میلیون نفری مبتلایان به دیابت، افزود: نتایج بررسی و تحقیقات نشان می دهد که این تعداد طی 20 سال آینده به 380 میلیون نفر خواهد رسید.

این متخصص غدد و گوارش، از شناخت و کنترل بیماری، به عنوان راههای پیشگری از عوارض دیابت نام برد و گفت: ترغیب مردم به داشتن زندگی سالم و عدم مصرف غذاهای آماده و فست فودها، می تواند تا حدودی از شیوع این بیماری جلویگری کند.

وی با اشاره به پیامدها و عوارض ناگوار ناشی از ابتلا به دیابت، افزود: مردم نباید دیابت را یک بیماری ساده تلقی کنند. چون در صورت عدم توجه به عوارض ابتلا به آن، می بایست هزینه های سنگینی صرف کنترل و درمان دیابت شود.

نواصرزاده، با عنوان این مطلب که آمارهای مربوط به مبتلایان به دیابت در کشور، تقریبی و تخمینی است، گفت: آنچه به نظر می رسد باید مورد توجه متولیان امر بهداشت و درمان قرار گیرد، پایین بودن سن ابتلا به این بیماری در ایران در مقایسه با کشورهای پیشرفته است.

این متخصص غدد و گوارش، تصریح کرد: در حدود نیمی از افرادی که به مبتلا یا در معرض ابتلا به دیابت قرار دارند، اطلاعی از بیماری خود ندارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha