سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 90377

معمولاً صافی پا را یک عارضه مادرزادی می‌دانیم. مشکل شُلی مادرزادی مفاصل در ناحیه کف پا سبب می‌شود که قوس کف پا در هنگام ایستادن بر روی پا از بین برود و فرد به اصطلاح دچار کف پای صاف باشد.

کفش نامناسب، کف پای کودک را صاف می‌کند

سلامت نیوز: معمولاً صافی پا را یک عارضه مادرزادی می‌دانیم. مشکل شُلی مادرزادی مفاصل در ناحیه کف پا سبب می‌شود که قوس کف پا در هنگام ایستادن بر روی پا از بین برود و فرد به اصطلاح دچار کف پای صاف باشد.
تشکیل نشدن یک یا دو استخوان ناحیه مچ و کف پا یا چسبیدن آنها به یکدیگر به‌ طور مادرزادی نیز در از بین رفتن قوس کف پا مؤثر است.
به‌ طور طبیعی در کف پا قوس‌هائی وجود دارد مهمترین این قوس‌ها، قوس طولی داخلی کف پاست این قوس که در قسمت داخلی کف پا مشاهده می‌شود، قبل از سه‌سالگی وجود ندارد اما در فاصله سنی سه تا ده سالگی تشکیل می‌شود، اگر در فردی این قوس وجود نداشته باشد یا ارتفاع آن کم باشد، می‌گوئیم که کف پای او صاف است.
در بیشتر افراد صافی کف پا مشکلی برای فعالیت‌های طبیعی فرد ایجاد نکرده و فقط در تعداد کمی از آنها درد در کف پا، زانو و حتی کمر احساس می‌شود برجسته‌ترین علامت صافی کف پا در افراد، خستگی زودرس به هنگام پیاده‌روی یا دویدن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha