یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9050

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر 14 میلیون دانش وجود دارد که برای این تعداد بیش از 20 هزار مراقب بهداشت نیاز است در حالی که هم اکنون در کل کشور کمتر از 4 هزار مراقب بهداشتی وجود دارد.

دکترعلی عباسپور تهرانی فرد در گفتگو با مهر به "قانون مراقبین بهداشت برای دانش آموزان" اشاره کرد و افزود: با اشاره به اینکه نیروی متخصص در بحث سلامت دانش آموزان نداریم ، این قانون اجرایی نشده است.

وی خاطر نشان کرد: براساس استاندارد باید به ازای هر 700 دانش آموز یک مراقب بهداشتی در نظر گرفته شود ( البته این تعداد حداقل مطلوب است) اما این درحالی است که وضعیت فعلی آموزش و پرورش ما در این خصوص بسیار وخیم است و برای 3500 دانش آموز یک مراقب بهداشت وجود دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چنانچه خواهان تحول در آموزش و پرورش هستیم باید به تعداد کافی نیروی متخصص تربیت کنیم.

عباسپور با اشاره به اینکه هم اکنون برای هر دو یا سه مدرسه یک نیروی مراقب بهداشت وجود دارد ، گفت: در حال حاضر 14 میلیون دانش آموز درکشور وجود دارد که برای این تعداد بیش از 20 هزار مراقب بهداشت نیاز است در حالی که هم اکنون در کل کشور کمتر از 4 هزار مراقب وجود دارد.

وی افزود: آئین نامه انتقال مراقبین بهداشت به وزارت آموزش و پرورش و رعایت حداقل استانداردها توسط دولت نوشته شده اما اجرایی نمی شود.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید به منظور رفع کمبودها و بررسی مشکلات جسمانی و روانی دانش آموزان 20 هزا مربی بهداشت متخصص استخدام شود و دراین صورت می توانیم نسلی پویا و فعال تربیت کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha