معاون وزیر بهداشت که اخیرا از ایجاد اولین مرکز تراریخته گیاهان در وزارت بهداشت خبر داده است، گفت: با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی با توسعه تراریخته چندان موافق نیست، وزارت بهداشت تصمیم به ایجاد اولین مراکز تراریخته گیاهان گرفته است.

دکتر رسول دیناورند در گفتگو با مهر افزود: هم اکنون در زمینه گیاهان تراریخته زیر ساختی در وزارت بهداشت وجود ندارد بلکه این زمینه در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی وجود دارد که به نظر می رسد این وزارتخانه چندان با توسعه بحث تراریخته موافق نیست و محققین نیز از این موضوع ابراز نارضایتی کرده و مکاتباتی را با سایر مسئولان انجام داده اند.

وی یادآور شد: کمیته های وزارتی برای توسعه بیوتکنولوژی در هر دستگاهی از جمله وزارت بهداشت وجود دارد و خوشبختانه با وجود انحلال شورای عالی زیست فناوری، کمیته وزارتی در وزارت بهداشت تعطیل نشده و به فعالیت خود ادامه می دهد.

معاون غذا و داروی وزارت بهداشت اضافه کرد: به تأیید بیوتکنولوژیستها وزارت بهداشت از عملکرد بهتر و قابل قبولی در این زمینه برخوردار بوده است و به همین منظور در همایش بیوتکنولوژی مورد تقدیر قرار گرفت.

دیناروند به مهر گفت : با توجه به ادغام تمامی شوراهای عالی که رئیس جمهور ریاست آن را بر عهده داشت، شورای عالی زیست فناوری نیز به یکی از کمیته های زیر مجموعه شورای عالی آموزش، پژوهش و فناوری منتقل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha