رییس‌جمهور اقداماتی را كه در مجموعه وزارت بهداشت و درمان انجام شده، «افتخارآمیز» و مدیران این مجموعه را افرادی «متعهد، منسجم ، عالم و بسیار كارآمد» دانست.

دكتر محمود احمدی‌نژاد صبح یك‌شنبه در دیدار وزیر بهداشت و درمان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور با اشاره به این كه در مجموعه بهداشت و درمان خدمات عظیمی ارائه شده و تحولات بزرگی اتفاق افتاده است، توزیع عادلانه خدمات درمانی، پیشگیری ، توسعه انواع خدمات در عرصه سلامت، تولیدات متنوع دارویی ، ابتكارات و یافتن راه‌های جدید برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج را از جمله موارد كارنامه پرافتخار وزارت بهداشت و درمان در دوره جدید دانست.

رییس قوه مجریه با قدردانی از اقدامات انجام‌شده در عرصه بهداشت و درمان گفت: باید تلاش كنید از همه ظرفیت‌های موجود، استفاده بهینه صورت گیرد و این شدنی است. در این رابطه همه امور به بودجه بستگی ندارد، آن چه تاثیرگذارتر است، عامل اندیشه، مدیریت، نوآوری و همت بلند و ایمان به خداوند متعال است و قطعاً تاثیر این عوامل از میزان اعتبارات بیشتر است.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی تاكید كرد: نباید از عرصه‌های پزشكی دنیا عقب بمانیم و آن چه از پزشكی در دنیا وجود دارد، اعم از تكنولوژی ، تجهیزات و دانش علمی باید در حد اعلا در داخل كشور داشته باشیم و در این زمینه نباید عرصه‌ای از حضور خالی باقی بماند.

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به ویژگی‌های برجسته كشورمان در عرصه پزشكی خاطرنشان كرد: این ظرفیت وجود دارد كه نه تنها به پایگاه درمانی در منطقه بلكه در دنیا تبدیل شویم.

رییس‌جمهور مجموعه وزارت بهداشت و درمان را معتمد مردم دانست و اظهار داشت: اعتماد مردم به شما ظرفیت و سرمایه بزرگی است كه می‌توان از آن به بهترین نحو استفاده كرد و با ارائه اطلاعات درست به مردم در زمینه آموزش عمومی، پیشگیری، درمان و تغذیه، الگوی غذایی - دارویی مردم را تنظیم كرد.

دكتر احمدی‌نژاد در ادامه بر ضرورت وجود یك نظام بیمه‌ای واحد در كشور تاكید كرد و گفت: اگر یك نظام بیمه‌ای یكپارچه داشته باشیم، می‌توان بسیاری از مشكلات درمانی مردم را به راحتی حل كرد و البته دولت طرحی به این منظور تنظیم كرده كه تصویب آن در مراحل پایانی قرار دارد .

رییس قوه مجریه با اشاره به گزارش یكی از روسای دانشگاه‌ها مبنی بر این كه مجموعه بهداشت و درمان جلوتر از چشم‌انداز 20 ساله قرار دارد، تصریح كرد : با همه وجود به این نكته باور و اطمینان دارم كه می توانیم به زودی به مركز درمان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای تبدیل شویم .

رییس‌جمهور در ادامه با تاكید بر این كه باید فضاهای جدیدی در عرصه پزشكی گشوده شود، توصیه كرد : نوع نگاه به درمان بیماری‌های انسان تنها نگاهی نیست كه امروز شیوع دارد، بلكه معتقدم، می‌شود نوع دیگری به انسان و طب نگاه كرد و با اهتمام به طب سنتی و ایرانی - اسلامی عرصه جدیدی در علم پزشكی گشود .

وی تصریح كرد : اگر هوش سرشار ایرانی به ایمان و اعتقادات اسلامی پیوند بخورد، قطعاً معجزه و بركات فراوانی حاصل می‌شود، كه در این مسیر باید تلاش شود در كنار درمان بیماری، حافظ مال و جان و كرامت انسان‌ها هم بود.

در ابتدای این دیدار، دكتر لنكرانی وزیر بهداشت و درمان تعدادی از روسای دانشگاه‌ها گزارش‌هایی از اقدامات انجام‌شده در زمینه بهداشت و سلامت و نیز برخی دغدغه‌ها و چالش‌های پیش روی وزارت بهداشت و درمان تقدیم رییس‌جمهور كردن

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha