سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 90540

دلایل متفاوتی برای میل وافر انسان به داشتن میانگین قد بالا وجود دارد.اعتماد به نفس و ظاهر فیزیکی مطلوب از جمله مواردی است که یک قد متناسب می تواند به وجود آورد.

سلامت نیوز: دلایل متفاوتی برای میل وافر انسان به داشتن میانگین قد بالا وجود دارد.اعتماد به نفس و ظاهر فیزیکی مطلوب از جمله مواردی است که یک قد متناسب می تواند به وجود آورد. بنابراین اگر تصور می کنید  قد کوتاه هستید و در این فکر هستید که چگونه می توان بلند قامت تر شد، به توصیه های زیر عمل کنید.
 چنانچه دوران نوجوانی و رشد را پشت سر گذاشته اید، تمرینات ورزشی می تواند باعث تقویت و کشش تیره پشت تان تان شود,زیرا دیگر به واسطه هورمونهای بدن قدتان تغییر نخواهد کرد. به رغم متوقف شدن فرایند طبیعی رشد بدنتان, اما برای بلندتر شدن قدتان باید بر روی تیره پشتتان کار کنید. تیره پشت شما از 33 استخوان (مهره) تشکیل شده است که ستون فقرات شما را می سازد و مابین آنها با دیسک های بین مهره ای پر می شود. فشار کاری روزانه موجب فشردن مهره ها و مانع ورود مواد مغذی حیاتی به داخل دیسک های بین مهره ای می شود. تمرینات کششی مناسب به دیسک های بین مهره ای امکان جذب مواد مغذی بیشتر را می دهد و موجب افزایش ضخامت آنها می شود.می توانید حرکت خم به جلوی دو نفره را امتحان کنید. (بنشینید, پایتان را بکشید, سرتان را رو به جلو خم و سعی کنید با پیشانی زانوهایتان را لمس کنید, می توانید این حرکت را با شخصی که روبروی شما نشسته است و در وضعیت مشابه قرار دارد انجام دهید.)
یک تمرین کششی مفید دیگر حرکت خم به عقب است. شما باید روی یک سطح صاف به پشت بخوابید و پاها و دست هایتان را دراز کنید. سپس پاهایتان را برگردانید و با انگشتان پا پشت سرتان را لمس کنید. می توانید برای کشش معکوس ستون فقرات حالت مار کبری را نیز امتحان کنید. ابتدا روی یک سطح صاف روی شکم دراز بکشید. سپس, با فشردن کف دست ها به روی زمین قسمت فوقانی بدنتان تا ارتفاعی که می توانید بالا بکشید.

استراحت کافی- مهم نیست چه کارهایی را در برنامه روزانه زندگی تان انجام می دهید, اما سعی کنید هر شب و بین ساعات کاری وقت برای استراحت بیابید به طوری بتوانید یک خواب خوب شبانه داشته باشید. این امر به بدن شما امکان می دهد از استرس و تنشوارده بهبود یابد و  با بهینه ترین سرعت رشد کند ( البته اگر هنوز هم در گروه سنی  رشد قرار داشته باشید).
تغذیه مناسب- بسیار حائز اهمیت است که تا قبل از سنی که رشدتان متوقف نشده است تمامی مواد مغذی ضرروری برای رشد بدنتان را دریافت کنید. پروتئین ها به بافت های بدنتان کمک میکنند که تقویت و ضخیم شوند. از سوی دیگر, ویتامین ها و مواد معدنی نیز موجب جذب بیشتر پروتئین و سایر ترکیبات غذایی می شوند.
حفظ سطح هورمونها – هورمونهای تستسترون و استروژن با بلندی قد شما رابطه مستقیم دارند. تزریق هورمون می تواند سطح این هورمونها را تغییر دهد و به افزایش قد کمک کند. با این وجود, این کار تنها باید با تجویز پزشک انجام شود.
البته چند ابزار و آلات مکانیکی که می توانند موجب اتساع استخوان های بلند شوند و همچنین چند نوع جراحی برای افزایش قد شما وجود دارد. اما اگر در فکر استفاده از این روش ها هستید, باید قبل از انجام هر کاری به طور جدی با پزشک مشورت کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha