سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 90560

کفش مناسب برای پینه پا

سلامت نیوز: بهترین کفش برای پینه های پا ،کفشی است که از فضای کافی برای انگشتان پای شما برخوردار باشد. ممکن است این، امری بدیهی به نظر برسد اما به اندازه کافی بر این مسئله تاکید نشده است.


علت شیوع پینه پا، مخصوصا در میان زنان این است که اکثر آنها نمی توانند از پوشیدن کفش هایی که انگشتان پاهایشان را تحت فشار قرار می دهد چشم پوشی کنند. البته، کفش های بسیار نوک تیز با پاشنه های بلند بدترین نوعی هستند که می توانید بپوشید. از سویی دیگرف اکثر مدل های کفش فاقد فضای کافی برای راحتی انگشتان پا هستند.

به مرور زمان، همانطور که انگشتان پا درهم فشرده می شوند به ویژه  هنگامی که انگشت شست به سمت انگشتان دیگر فشار داده می شود، مفصل شست پا  نرم و متورم و احتمالا ملتهب می شود و یک برآمدگی یا پینه بر قسمت خارجی شست پا ظاهر می شود.

   
بنابراین، وقتی در حال امتحان کردن کفش در فروشگاه هستید مطمئن شوید که در حالت ایستاده به اندازه یک اینچ( 5/2 سانتی متر) از انتهای شست پا تا نوک کفشتان فضای خالی وجود دارد و شما می توانید همه انگشتان پایتان را حرکت دهید.


 در ضمن، توجه داشته باشید که کف جلوی پایتان براحتی به اندازه پهن ترین قسمت کفش باشد. کل پاهایتان باید در کفش احساس راحتی کند. فراموش نکنید که پاهای شما در طول روز ورم می کنند و به همین دلیل باید در پایان روز، برای خرید کفش اقدام کنید.


دوم اینکه بهترین کفش برای پاهای پینه بسته، کفشی است که پاشنه هایش بلندتر از یک تا یک و نیم اینچ (2/1 تا 5/2 سانتی متر ) نباشد. برخی از مردم معتقدند که می توان از کفش هایی با پاشنه های 2 اینچی (5 سانتی متری) استفاده کرد، اما اگر پاهایتان از قبل پینه داشته است ، پوشیدن چنین کفشی احتمال پینه بستن پا را بیشتر می کند.


شما باید از وارد آوردن هرگونه فشار اضافه بر انگشتان و مفاصل پاهایتان خودداری کنید. بی تردید پاشنه های بلند، نمای پاهایتان را زیباتر می کنند، اما ارزش ندارد که با پوشیدن کفش های پاشنه بلند انگشتان پاهایتان را بفشارید. اگر یک کفش پاشنه کوتاه انتخاب نکنید پینه پاهایتان وخیم تر و بدتر می شود.
یک نکته دیگر که باید مورد توجه قرار دهید این که، کفی کفش، به طوری که بتوانید عمق کفشتان را تنظیم کنید قابل برداشت است. این نوع کفش ها در زمانی توصیه می شود که شما از پینه بند یا برخی از وسایل طبی مخصوص پا مانند اسپلینت روزانه پینه استفاده می کنید.  


اگر فکر می کنید کفش هایی با ویژگی های مذکور خسته کننده و ناخوشایند هستند، یک بار دیگر شرایط امر را بررسی کنید. در سال های اخیر گام های بلندی برای طراحی کفش های مناسب برای شما برداشته شده است. حتی اگر پینه پا داشته باشید، باز هم گزینه های بسیاری در دسترس شما قرار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha