سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 90570

استرس می تواند تعادل باکتریهایی را که به طور طبیعی در روده زندگی می کنند تغییر دهد.

سلامت نیوز: استرس می تواند تعادل باکتریهایی را که به طور طبیعی در روده زندگی می کنند تغییر دهد.
به گزارش ساینس دیلی ،اخیرا تحقیقی در مورد تاثیر استرس بر تعادل باکتری های روده و واکنش ایمنی بدن انجام شده که نتایج آن در مقاله ای در مجله "مغز, رفتار و ایمنی" به چاپ رسیده است.
مایکل بایلی، محقق ارشد این مطالعه در این خصوص گفت:" این باکتری ها بر عملکرد دستگاه ایمنی بدن تاثیر می گذارد.

به گزارش سلامت نیوز و براساس یافته های دانشمندان دانشگاه ایالتی اوهایو ، قرار گرفتن در معرض استرس موجب ایجاد تغییراتی در آرایش، تنوع و تعداد میکروارگانیزم های روده  ، کم تنوع تر شدن اجتماعات باکتریایی روده و افزایش بسیار تعداد باکتریهای مضر بالقوه آنها، نظیر کلوستریدیوم می شود.

دکتر بایلی در توضیح این موضوع اظهار کرد:" این تغییرات می تواند مفاهیم عمیقی برای عملکرد فیزیولوژیکی داشته باشد."
 او در ادامه گفت:" هنگامی که ما با استفاده از آنتی بیوتیک ها تعداد باکتری های روده ها را کاهش دادیم،دریافتیم که از برخی از اثرات استرس بر روی سیستم ایمنی بدن جلوگیری شد. این موضوع نشان می دهد که استرس نه تنها سطح باکتری های روده را تغییر می دهد، بلکه این تغییرو تحولات می تواند، به نوبه خود سیستم ایمنی ما را نیز متاثر کند."
مونیکا فلشنر، پروفسور فیزیولوژی دانشگاه کلورادو، بولدر عنوان کرد:" این اولین مدرکی که نشان می دهد ،ممکن است میکروارگانیزم های روده در واکنش های ایمیونولوژیکی درونی بدن نسبت به استرس نقش داشته باشد. این مطالعه فعل و انفعالات پویای میان سیستم های چندگانه فیزیولوژیکی شامل میکروبیوتای روده ای و سیستم ایمنی را آشکار کرد. "
نظر به اینکه باکتری های روده به بیماریهایی مانند بیماری التهابی روده و حتی آسم نسبت داده شده است, یکی از اهداف آتی این مطالعه کشف این موضوع خواهد بود که آیا تغییر باکتری های روده دلیل وخیم شدن این بیماریها در طول دوران فشار و استرس است یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha