رییس انجمن علمی گوارش کودکان گفت: استفاده از شربت «روی» که اخیرا برای درمان اسهال کودکان توصیه می‌شود، طول دوره اسهال و همچنین حجم مدفوع را در آنها کاهش می‌دهد.

دکتر « غلامرضا خاتمی »، فوق تخصص گوارش اطفال در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که خانواده‌ها باید در هنگام مواجه با اسهال کودکانشان، راهکارهای لازم را بدانند، اصلاح آب و املاحی را که از بدن کودک بیمار دفع می شود، ادامه تغذیه کودک برای جلوگیری از کاهش وزن پس از اصلاح اسهال و همچنین استفاده از شربت «روی» را از اهم درمان اسهال کودکان عنوان کرد.

دکتر خاتمی ادامه داد: اگر چه بیماری اسهال معمولا فصلی بوده و متعاقب باکتری‌ها ایجاد می‌شود، اما اکنون نیز با هجوم ویروس مواجه هستیم و اگر چه در فصل زمستان به سر می‌بریم ولی هم اکنون بسیاری از کودکان دچار اسهال و استفراغ هستند.

وی در خصوص علت انتخاب این بیماری‌ها به عنوان محورهای همایش، گفت: این دو بیماری از بیماری‌های شایعی است که هیچ خانواده‌ای از آنها در امان نیست.

وی، هدف از این همایش را بررسی اطلاعات جدید در مورد بیماری‌های شایع گوارشی و قرار دادن آنها در اختیار پزشکان عمومی، متخصصان اطفال و خانواده‌های ایرانی دانست و ادامه داد: ما بر این تصوریم که بحث و گفت وگو در این دو مورد کمک زیادی به بهداشت خانواده‌ها و سلامت کودکان خواهد کرد.

دکتر خاتمی همچنین در خصوص دل درد کودکان گفت: تاکید ما در درمان دل درد، جلوگیری از خود درمانی است.

وی با بیان این که دل درد کودکان، بیش از 100علت دارد، گفت: تعدادی از این علت‌ها به پزشکان متخصص و عمومی مرتبط بوده و تعدادی نیز نیاز به راهنمایی جراح دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha