دوشنبه ۱۷ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9065

براساس مطالعات انجام شده از سوی محققان دانشگاه بوستون ، مبارزه با عفونت ایجاد شده در بدن برای افراد چاق به مراتب سخت تر خواهد بود.

چرا که در این گروه از افراد واکنش ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا به مراتب ضعیف تر است. این در حالی است که محققان سالها در تلاش بوده اند به علت اصلی افزایش دوره درمان بیماری های عفونی در افرادی که با مشکل اضافه وزن مواجه هستند، پی ببرند. چاقی در عملکرد برخی مکانیسم های بدن اختلالاتی ایجاد می کند که در نتیجه سبب ایجاد مشکلاتی در از میان بردن عفونت در بدن و همچنین بهبود زخم در بدن بیمار خواهد شد. جالب است بدانید احتمال ابتلا به بیماری های دهان و دندان نیز در این افراد بیشتر است.
این بیماری ها منشا باکتریایی دارند و سبب ایجاد التهاب در لثه و تخریب بافت استخوانی زیر دندان ها می شوند.
به گفته محققان کشور رومانی ، چگونگی نگهداری از نوزادان و حفظ امنیت و آرامش آنها در این دوره سنی ، نقش موثری در افزایش بهره هوشی آنها دارد که این تاثیر می تواند توجیه کننده عقب ماندگی ذهنی و برخورداری از هوش نسبی در کودکان باشد. بررسی های انجام شده حاکی از آن است که گروهی از کودکان که پیش از سن 2 سالگی از پرورشگاه ها به فرزندخواندگی پذیرفته شده اند، بیشترین پیشرفت ذهنی را داشته اند که این موضوع می تواند نشان دهنده حساس بودن دوره سنی پیش از 2 سالگی در توانایی های ذهنی کودکان باشد. هرچه ورود کودکان به دنیای عاطفی سالم در سنین کمتری اتفاق افتد، می توانیم شاهد رشد ذهنی مناسب تری در آنها باشیم.
آنچه در میان مطالعات انجام شده حائزاهمیت است ، این است که مواظبت از کودکان از سوی فرد مشخص مانند پدر یا مادر سبب افزایش مهارت ها و یادگیری آنها می شود.
محققان ایتالیایی نیز اعلام کرده اند که پیاده روی و انجام فعالیت های ورزشی تاثیر قابل توجهی در کاهش اختلالات عروقی در سالمندان دارد. اختلالات عروقی پس از ایجاد آلزایمر دومین بیماری شایع در میان این گروه از افراد است.
اختلالات عروقی در نتیجه عدم خون رسانی صحیح به مغز به وجود می آید. انسداد رگ های خونی سبب افزایش ضخامت دیواره داخلی رگ های خونی شده و با افزایش ضخامت دیواره این رگ ها، فرد دچار سکته شده و در نتیجه با عوارض ناشی از اختلالات عروقی مواجه خواهد شد. سنجش میزان انرژی مصرفی در سالمندان در هنگام انجام فعالیت های ورزشی نشان می دهد پیاده روی ، بالا رفتن از پله ها و دیگر فعالیت های بدنی مانند باغبانی و نظافت منزل ، در کاهش خطرات ناشی از اختلالات عروقی موثر است و بنابراین می توان گفت نقش مهمی در سلامت مغز دارد. خطر ابتلا به اختلالات عروقی در سالمندانی که انجام فعالیت های بدنی را در برنامه روزانه خود قرار داده اند 29 درصد کاهش خواهد یافت.
مواد غذایی موجود در روغن زیتون دارای اثری مشابه آنتی اکسیدان ها است و بنابراین به عنوان ماده ای ضددرد و ضدالتهاب از انسداد عروق قلبی جلوگیری می کند و بر این اساس گفته می شود مصرف روزانه 2 تا 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی و سرطان را کاهش می دهد. روغن زیتون خالص با توجه به تاثیری که در کاهش التهاب و درد دارد، می تواند جایگزین داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن شود. همچنین روغن زیتون سوزش و درد ناشی از سوختگی را نیز کاهش می دهد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha