نقشه شادی جهان بر مبنای اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، یونسکو، یونیسف و سازمانهای دیگر بر مبنای سلامت ، ثروت و تحصیل مردم تهیه شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ای.بی.سی نیوز محققان دانشگاه لستر با تحقیقات خود و جمع آوری اطلاعات سازمانهای مذکور اولویتهای ملتها را برای شاد بودن تنظیم کردند.

بررسی های محققان  مبتنی بر سؤالاتی بود که در 100 مطالعه مختلف جهانی از 80 هزار نفر در سراسر دنیا پرسیده شد و در آن، ارتباط شادی با عواملی از قبیل سطح سلامت، ثروت و تحصیل ملل مختلف، مورد بررسی قرار گرفت.

بنابر همین گزارش مشخص شد  میزان شادی ملی، ارتباط نزدیکی با سلامت، ثروت و تحصیل دارد. در این آمارگیری‌ها از مردم سؤال شد که آیا از زندگی‌شان راضی هستند یا نه؟ و پاسخ‌ها نشان داد مردمی که کشورهایشان، سیستم بهداشتی و پزشکی خوب، اوضاع اقتصادی مناسب‌تر و امکان برابر در دستیابی به تحصیل داشتند، شادتر و راضی‌تر بودند.

آدریان وایت سر پرست این تیم تحقیقاتی می گوید "این نکته قابل توجه بود که کشورهایی با جمعیت‌‌های بیشتر، مردمشان ناراضی‌تر بودند و به نظر می‌رسد که ناراحتی از زندگی مدرن و نگرانی  از پیر شدن در ارتباط با  احتیاج‌های سلامتی، اقتصاد و تحصیل از دغدغه های آنان باشد ."

نتایج تحقیقات  نشان داد که شادترین کشورهای دنیا به ترتیب عبارتند از: 1) دانمارک، 2) سوییس، 3) اتریش،4 ) ایسلند، 5) باهاما، 6) فنلاند، 7) سوئد و ناشاد ترین ملتها نیز کنگو و زیمبابوه با رتبه های 176 و 177 هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha