سازمان انتقال خون ایران از مردم نیكوكار خواست ، در هوای سرد و برفی نیز نیازمندان به خون را فراموش نكنند.

رئیس سازمان انتقال خون ایران در گفتگوی اختصاصی با شبكه خبر ضمن تشكر از كسانی كه در این هوای سرد و برفی برای اهدای خون مراجعه می كنند و افرادی كه نیت كرده اند در ماه محرم خون اهدا كنند ، تاكید كرد نیاز كشور به اهدای خون دائمی و هر روزه است.

دكتر ابوالقاسمی افزود: بیماران تالاسمی در سراسر كشور و بیمارانی كه به عمل جراحی می كنند به صورت هر روزه به خون نیاز دارند؛ در عین حال با توجه به یخبندان در اغلب نقاط كشور ، احتمال مصدومیت و نیاز به جراحی بیشتر هم می شود.

وی با اشاره به اینكه امسال سال حذف خون جایگزین بود گفت: امسال همه كسانی كه به خون نیاز داشتند بدون هیچ دغدغه ای و به هر میزان كه نیاز داشتند خون دریافت كردند و این امر در سایه توجه مردم و اهدای خون داوطلبانه آنان است.

رئیس سازمان انتقال خون كشور اعلام كرد : اكنون در برخی استان های كشور مانند ، مازندران ، سیستان و بلوچستان و تهران دچار كمبود برخی فراورده های خونی هستیم و افرادی كه هم اكنون در منزل خود هستند اگر نیت اهدای خون داشته باشند ، حتما در اجر و ثواب نجات جان چندین نفر شریك خواهند بود و نشاء الله خداوند به آنان اجر و ثواب خواهد داد.

دكتر ابوالقاسمی افزود: "خواهشم این است كه در این هوای سرد حتما به فكر بیماران نیازمند خون باشید و بدانید كه اینها در صورت عدم دریافت خون و یا فراورده های خونی جانشان را از دست می دهند."

وی از همه هموطنان در اقصی نقاط كشور خواست ، برای اهدای خون به مراكز انتقال خون محل زندگیشان مراجعه كنند .

دكتر ابولقاسمی خطاب به آن دسته از افرادی كه نیت كرده اند ماه محرم خون اهدا كنند ، گفت :
انشاء الله ثوابی كه الان ( كه چند روز مانده به محرم ) از اهدای خون می برند ، هیچ فرقی با ثواب اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا نخواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha