پوست شما آئینه شادابی شماست.این پوستتان است که از سلامتی شما خبر میدهد .با استفاده از مواد غذایی زیر میتوانید پوست شاداب تری داشته باشید.

مواد لازم برای سلامت و شادابی پوست

سلامت نیوز :پوست شما آئینه شادابی شماست.این پوستتان است که از سلامتی شما خبر میدهد .با استفاده از مواد غذایی زیر میتوانید پوست شاداب تری داشته باشید.

آب: کمتر ترکیبی مانند آب می تواند فرم و شکل صورت شما را حفظ کند. از بین رفتن خطوط و چین و چروک صورت منوط به آب رسانی کافی به پوست است. آب

باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود و پوست را درخشان می کند.همچنین باعث دفع سموم از پوست می شود.
 

سلنیوم: این عنصر کمیاب باعث محفاظت پوست در برابر اسیب ناشی از رادیکال های آزاد می شود. بهترین منابع این عنصر عبارتند از : آجیل، قارچ دکمه ای، میگو، گوشت گوسفند و ماهی مثل ماهی تونا، سالمون، هالیبوت، کاد ، گوشت بوقلمون کم چربی ، صدف ، خرچنگ و گندم غنی شده.

کوآنزیم Q10: این ترکیب ، آنتی اکسیدانی قوی است که به طور طبیعی در بدن نیز ساخته می شود و در حفاظت پوست در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های ازاد نقش دارد.ب هترین منابع آن عبارتند از ماهی های چرب مثل سالمون و تونا، گوشت ارگان های حشم مثل جگر، و غلات غنی شده.

آنتی اکسیدان ها: آنتی اکسیدان ها به طور کلی روند آسیب سلولی را کاهش می دهند. آنتی اکسیدان ها در تمام مواد غذایی به خصوص میوه های رنگارنگ و سبزیجاتی مثل گوجه فرنگی، زردآلو، اسفناج، چغندر و... وجود دارند.

ویتامین A  : میوه جات و سبزیجات حاوی این ویتامین مثل پرتقال، هویج و یا گرمک باعث آب رسانی به پوست می شوند.

ویتامین C: این ویتامین پوست را از آسیب نور خورشید محفاظت می کند. بهترین منابع این ویتامین عبارتند از مرکبات، پاپایا، کیوی، بروکلی، سبزیجات .


ویتامین E: این ویتامین نوع دیگری از آنتی اکسیدان است که مانع از آسیب های پوستی می شود، نقش ضد التهابی نیز دارد و سیستم ایمنی را ارتقا می بخشد. از جمله منابع مفید این ویتامین عبارتنداز: دانه ها و روغن های گیاهی، زیتون، اسفناج، مارچوبه و ..

اسید های چرب: اسید های چربی مثل امگا3 چربی پوست را تضمین کرده، شادابی ، نرمی و لطافت پوست را به همراه دارد. بهترین منابع حاوی اسید های چرب عبارتنداز : زیتون، روغن کانولا،  کتان ،گردو، ماهی سالمون و ماکرل

روغن های مفید: روغن های طبیعی مانند روغن زیتون از انواع تجاری مفیدتر است و ظاهر سالم پوست را تضمین می کند.

چای سبز: چای سبز مانع از التهاب می شود، آسیب های DNA را کاهش می دهد و مانع از آسیب های ناشی از نور خورشید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha