پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 9113

رییس انجمن باروری و ناباروری با انتقاد از سرباز زدن سازمان‌های بیمه‌گر از پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری اعلام كرد: این امر موجب سقوط حدود 3 میلیون زوج نابارور به زیر خط فقر می‌شود.

دكتر محمدرضا نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با بیان این مطلب گفت: هزینه‌های درمان زوج‌های نابارور چنان بالا است كه در صورت نبود پوشش بیمه‌ای برای خدمات درمانی مربوطه، زوج‌هایی كه در آستانه خطر فقر قرار دارند ‌با مقروض شدن به زیر خط فقر سقوط می‌كنند.

وی با اعلام اعتراض انجمن باروری و ناباروری به نبود پوشش بیمه‌ای برای خدمات درمانی ناباروری، اظهار كرد: این در حالی ست كه بیماران نابارور نیز مانند سایر افراد جامعه حق بیمه را پرداخت می‌كنند، اما از خدمات بیمه محروم هستند.

رییس انجمن باروری و ناباروری با اشاره به هزینه 5/1 میلیون تومانی برای یك دوره درمان پیشرفته كه در حدود یك ماه به طول می‌كشد، گفت: به طور قطع بسیاری از زوج‌های نابارور توانایی پرداخت این هزینه را ندارند.

نوروزی، عدم پوشش بیمه‌ای برای خدمات ناباروری را سرباز زدن بیمه‌ها از وظایف خود عنوان كرد و افزود: بیش از این مسئولان سازمان‌های بیمه‌گر نسبت به قرار دادن درمان‌های ناباروری در زمره خدمات بیمه وعده داده بودند، اما در حال حاضر از وعده‌های خود طفره می‌روند.

وی با اشاره به تلاش‌های طولانی مدت انجمن باروری و ناباروری جهت قرار دادن خدمات ناباروری تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر اظهار كرد: در شرایط كنونی، امید انجمن نسبت به تحقق این امر روز به روز كمتر می‌شود.

گفتنی است، چندی پیش در پی پیشنهاد انجمن باروری و ناباروری برای تعرفه گذاری خدمات درمان ناباروری، سازمان‌های بیمه‌گر اعلام كردند كه این خدمات از جمله تعهدات بیمه به شمار نمی‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha